Ελλειμμα λειτουργίας ύψους 61,07 εκατ. ευρώ προβλέπει ο προϋπολογισμός των ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ) για το 2017, τη στιγμή που η εταιρεία θα κληθεί να λειτουργήσει χωρίς κρατική επιδότηση.
Τα έξοδα εκμετάλλευσης των ΣΤΑΣΥ προϋπολογίζονται στα 187,319 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας σημαντικά τα αντίστοιχα έσοδα που φτάνουν τα 126,241 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του 2016 ήθελε την εταιρεία να «κλείνει» με ζημίες 32,5 εκατ. ευρώ.
Ενας προϋπολογισμός, ο οποίος έπρεπε να έχει υπογραφεί μέχρι τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους και τελικώς υπεγράφη με τέσσερις μήνες καθυστέρηση, τον περασμένο Ιούλιο, προκαλώντας σημαντικά εμπόδια στις συγκοινωνιακές εταιρείες, οι οποίες δεν μπορούσαν να προχωρήσουν στην προμήθεια ούτε καυσίμων λόγω μη υπογραφής του προϋπολογισμού.
Παρά την πλήρη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου κατά το δεύτερο 6μηνο του 2017 που αναμένεται να περιορίσει την εισιτηριοδιαφυγή και χωρίς την πρόβλεψη κρατικής επιδότησης, η εταιρεία εμφανίζει σημαντικές ζημίες σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού που εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιό της.
Το έλλειμμα της εταιρείας προβλέπεται στα 61,07 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ το 2015 είχε διαμορφωθεί στα 24,5 εκατ. ευρώ (με τον προϋπολογισμό του 2015 να προβλέπει κέρδη 2,5 εκατ. ευρώ).
Σημειώνεται ότι η εταιρεία το 2013 και το 2014 εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία και ήταν απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Αντιθέτως, το 2016 εξασφάλισε με τη μορφή κρατικής επιδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό (μέσω ΠΔΕ και Ε.Ε.) 1,2 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδά της για το 2016 έχουν προϋπολογιστεί στα 111,5 εκατ. ευρώ και τα έξοδά της στα 144 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία προβλέπεται να εισπράξει 115,8 εκατ. ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων το 2017, με τα συνολικά έσοδα εκμετάλλευσης να ανέρχονται στα 126,24 εκατ. ευρώ και τα λειτουργικά έξοδα να διαμορφώνονται υψηλότερα στα 187,31 εκατ. ευρώ.
Η μισθολογική δαπάνη της εταιρείας διαμορφώνεται στα 83,02 εκατ. ευρώ, οι αμοιβές τρίτων στα 2,84 εκατ. ευρώ, το κόστος ενοικίων, ρεύματος, ασφαλίστρων κ.ά. στα 34,62 εκατ. ευρώ, ενώ μεταξύ των εξόδων υπάρχουν και 14,671 εκατ. ευρώ στην κατηγορία «διαφόρων εξόδων».
Τα μεγέθη των εταιρειών επηρεάστηκαν δυσμενώς από την εκτίναξη της εισιτηριοδιαφυγής, που αντιμετωπίζεται πλέον παθητικά μέχρι την έλευση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, από τη δωρεάν μετακίνηση του καλοκαιριού του 2015 (κόστισε σχεδόν 10 εκατ. ευρώ) λόγω του ελέγχου κεφαλαίων και αντίστοιχα των ανέργων, τη στιγμή που τα υπουργεία που επωφελούνται της κοινωνικής πολιτικής (Παιδείας, Δημόσιας Τάξης κ.ά.) έχουν σταματήσει προ πολλού να καταβάλλουν τα οφειλόμενα.