Όλο και περισσότερο απομακρύνονται οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από τα ακυρωτικά μηχανήματα, με την εισιτηριοδιαφυγή να λαμβάνει πλέον πρωτοφανείς διαστάσεις.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι διοικήσεις των φορέων τηρούν στάση αναμονής, ενώ η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει εναποθέσει όλες τις ελπίδες της στην εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που όμως δεν προβλέπεται πριν από τα μέσα του 2017.
Η κατάργηση του σώματος εθελοντών - ελεγκτών, η έξαρση του κινήματος «Δεν πληρώνω» και τα συστηματικά περιστατικά επιθέσεων κατά εξοπλισμού και εργαζομένων των συγκοινωνιακών φορέων προσφέρουν το καλύτερο άλλοθι στους λαθρεπιβάτες.
Οι συνέπειες όμως αντανακλώνται στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, οι οποίες εμφανίζουν χρόνο με τον χρόνο μειωμένες πωλήσεις εισιτηρίων, παρά το γεγονός ότι οι επιβιβάσεις εκτιμάται ότι αυξάνονται.
Μοναδική εξήγηση αποτελεί η έξαρση της λαθρεπιβίβασης για την οποία όμως η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επιδεικνύει εντυπωσιακή αδράνεια, παρά την οικονομική αιμορραγία των συγκοινωνιακών φορέων. Παρά το γεγονός ότι τα επίπεδα λαθρεπιβίβασης βασίζονταν παραδοσιακά σε εκτιμήσεις, καθώς κρίνεταιαδύνατη η ακριβής καταγραφή της, υπήρχαν πάντα μηχανισμοί που οδηγούσαν σε ασφαλή συγκοινωνιακά συμπεράσματα.
Οι έως τώρα εκτιμήσεις θέλουν την εισιτηριοδιαφυγή να κυμαίνεται μεταξύ 40 εκατ. και 60 εκατ. ετησίως, τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν μέρος της μαύρης τρύπας των εταιρειών.