Δύο μήνες πριν από την ανάρτηση στο ηλεκτρονικό σύστημα των τελών κυκλοφορίας, στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας.
Τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι αρκετά και, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου, επιχειρείται το νέο σύστημα τελών να προκύψει από μία σειρά παραγόντων, χωρίς όμως να αλλάξει το τελικό εισπρακτικό αποτέλεσμα των 1,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το parapolitika.
Από την άλλη πλευρά, οι αλλαγές προκαλούν ενστάσεις στα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών, καθώς εκτιμούν ότι μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση των εσόδων από τα τέλη. Έτσι, οι θεσμοί προτιμούν να μην γίνουν αλλαγές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που εξετάζονται από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας περιλαμβάνουν:
-την αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών, βάσει του κυβισμού, έτσι ώστε τα τέλη να αυξάνονται ανά κλιμάκια 100 κυβικών αντί περίπου 200 που είναι σήμερα, προκειμένου να είναι πιο αντιπροσωπευτικά τα τέλη
-την αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010
-την αλλαγή των συντελεστών υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.