Την προσέλκυση εταιρειών κρουαζιέρας για να επενδύσουν σε ελληνικά λιμάνια μέσω δημιουργίας υποδομών μελετά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το σχέδιο του ΥΝΑ Παναγιώτη Κουρουμπλή προβλέπει την παραχώρηση της δυνατότητας σε ιδιώτες κατασκευής έργων υποδομών με τις εταιρείες κρουαζιέρας που θα επενδύσουν να έχουν προτεραιότητα στην εξυπηρέτησή τους, αναφέρει το newmoney.
«Προχωράμε σε συζητήσεις με εταιρείες κρουαζιέρας για την παραχώρηση της δυνατότητας κατασκευής υποδομών σε λιμάνια που θα αποπληρώνονται με βάση τη χρήση που θα γίνεται. Θέλεις να φτιάξεις υποδομές στο Κατάκολο για παράδειγμα. Κάντες και θα χρησιμοποιείς κατά προτεραιότητα εσύ τις υποδομές. Παράλληλα προσπαθούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των προορισμό για την κρουαζιέρα.»
Την ανάγκη μεταφοράς της κρουαζιέρας από τον Πειραιά στο Λαύριο επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, εδώ και χρόνια θέτοντας στο τραπέζι των συζητήσεων νέα δεδομένα. Αρχικά ήταν προτεραιότητα η μεταφορά της ακτοπλοίας από τον Πειραιά στο Λαύριο. Όμως στην πορεία το πλάνο έμεινε πιο πίσω και έχει πέρασε στην πρώτη γραμμή η κρουαζιέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «newmoney.gr» από κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και του υπουργείου Ναυτιλίας για το Λαύριο μέχρι σήμερα, γενικώς επίσημο ενδιαφέρον για επενδύσεις έχει δείξει μία μόνο εταιρεία και αυτή είναι από τον κλάδο της κρουαζιέρας. Πρόκειται για τη Celestyal Cruises του ομίλου Louis η οποία είναι και η μόνο που χρησιμοποιεί λιμάνια ως home porting:
«Μόνο μία εταιρεία έχει δείξει ενδιαφέρον να επενδύσει στο Λαύριο και αυτή είναι η Celestyal Cruises. Στα σχέδια, σε πρώτη φάση της είναι να διπλασιάσει την υπάρχουσα προβλήτα, σε πλάτος, να φτιάξει τον επιβατηγό σταθμό» επεσήμαναν στο «newmoney.gr» στελέχη του ΥΝΑ και προσέθεσαν:
« Βέβαια το θέμα στην πρόταση της Celestyal είναι ότι ζητάει το λιμάνι για αποκλειστική από εκείνη χρήση. Για τον λόγο αυτό κάνουμε συνεχείς συσκέψεις με το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να εξετάσουμε αν συμφέρει το κράτος να παραχωρήσει την αποκλειστική χρήση του λιμανιού ή να το εκμεταλλευτεί εκείνο και να δώσει στην εταιρεία κρουαζιέρας τον επιβατηγό σταθμό».
Στελέχη της αγοράς υπογραμμίζουν ότι είναι αναγκαίος ο απεγκλωβισμός της κρουαζιέρας από το κορεσμένο λιμάνι του Πειραιά, όπου τα κρουαζιερόπλοια είναι τελευταία σε προτεραιότητα, αφού προηγούνται τα πλοία της ακτοπλοίας, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να αδυνατούν να ανταποκριθούν στους χρονικούς περιορισμούς προσέγγισης του λιμανιού, αφού κάθονται τα πλοία αρόδου αν και έχουν φθάσει νωρίτερα και περιμένουν τα ακτοπλοϊκά. Επιπλέον βάσει συμφωνίας τα πλοία που μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτια της Cosco έχουν άμεση προτεραιότητα στην πλοήγηση.