Ο προστατευτικός «θόλος» μέσα στον οποίο κινείται τις τελευταίες βδομάδες η Κίνα λόγω του κορωνοϊού προκαλεί κλυδωνισμούς στην Ναυτιλία. Παρά το γεγονός ότι οι επαΐοντες δείχνουν προς τα έξω ότι δεν ανησυχούν λέγοντας ότι «έχουμε ζήσει και άλλες επιδημίες γρίπης στο παρελθόν και ανακάμψαμε γρήγορα» η πραγματικότητα μοιάζει να είναι διαφορετική.
Στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας λένε χαρακτηριστικά ότι «η ναυτιλία κλυδωνίζεται από τον Μαύρο Κύκνο», όπως χαρακτηρίζεται παγκοσμίως ένα απρόβλεπτο γεγονός όπως ο κορωνοϊός.
«Τον τελευταίο χρόνο όλοι ανέλυαν τις επιπτώσεις στη ναυτιλία από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και από τη συγκρουσιακή, πολεμική ατμόσφαιρα στον Κόλπο μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν. Όλοι ανέλυαν τις επιπτώσεις του ΙΜΟ 2020, την εφαρμογή δηλαδή της νέας νομοθεσίας για χρήση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο έως 0,5%. Και τελικά το κακό μας ήρθε από εκεί που δεν το περιμέναμε.»
Η θεωρία του «Μαύρου Κύκνου» πατέρας της οποίας θεωρείται ο Nassim Nicholas Taleb, χαρακτηρίζει «Μαύρο Κύκνο» ένα χαμηλής πιθανότητας και υψηλών επιπτώσεων γεγονός που είναι αδύνατο να προβλεφθεί. Όταν λαμβάνει χώρα, οι επιπτώσεις του θετικές ή αρνητικές χαρακτηρίζονται από δραματικές έως και τραγικές, αναφέρει το newmoney.
Τα ναυπηγεία της Κίνας όπου γίνεται σχεδόν το 80% των επισκευών και επιθεωρήσεων πλοίων λειτουργούν σε χαμηλές στροφές, αφού, αφενός δεν υπάρχουν εργάτες γιατί είναι σε καραντίνα στις πόλεις τους, όπου πήγαν για τις γιορτές του κινεζικού Νέου έτους και αφετέρου γιατί δεν πηγαίνουν ειδικά συνεργεία από το εξωτερικό με τεχνίτες για να κάνουν τις εξειδικευμένες εργασίες. Ούτε οι επικεφαλής των συνεργείων, ούτε τεχνικοί ούτε μηχανικοί αποφασίζουν να πετάξουν προς την Κίνα.
Πολλά ναυπηγεία ενημερώνουν με επιστολή τους ναυτιλιακές εταιρείες ότι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα πλοία τους γιατί δεν έχουν εργάτες και χρόνο. Η λίστα αναμονής μεγαλώνει, καθώς και ο χρόνος αναμονής. Μάλιστα προτείνουν στους πλοιοκτήτες να κάνουν τα πλοία τους ένα με δύο ταξίδια και μετά να επανέλθουν είτε για επισκευές είτε για την υποχρεωτική ετήσια επιθεώρησή τους.
Οι εισαγωγές μεταποιημένων προϊόντων από την Κίνα προς τις ανεπτυγμένες οικονομίες έχει μειωθεί λόγω της μείωσης της παραγωγής προϊόντων.
Επίσης, μειώθηκε η εισαγωγή πρώτων υλών κυρίως σιδηρομεταλλεύματος αλλά και πετρελαίου.