Και επισήμως «Black Friday» από σήμερα το πρωί στην Ελλάδα της κρίσης, με τα μαγαζιά και τις μεγάλες αλυσίδες να ελπίζουν σε προσέλκυση καταναλωτών, με τις ελκυστικές τιμές που διαφημίζουν όλη την εβδομάδα.
Φαίνεται μάλιστα πως οι προσφορές για κάποιους ήταν τόσο δελεαστικές, ώστε αξημέρωτα στήθηκαν έξω από αλυσίδες καταστημάτων με ηλεκτρονικά προϊόντα για να μπουν πρώτοι με το πού ανοίξουν και να προλάβουν να επωφεληθούν.
Από τις 5 το πρωί περίπου 30 νεαροί περίμεναν έξω από γνωστό πολυκατάστημα στο Σύνταγμα, ενώ η ουρά μέχρι τις 8 που άνοιξαν οι πόρτες είχαν συγκεντρωθεί περίπου 200 άτομα.
Ανάλογες εικόνες και στην Θεσσαλονίκη, έφεραν κάπως και στην Ελλάδα την ατμόσφαιρα της «πραγματικής» Black Friday από το εξωτερικό.
Κι αυτό γιατί ναι μεν τα καταστήματα στην Ελλάδα κάνουν τιμές που εμπεριέχουν εκπτώσεις, πλην όμως δεν αγγίζουν επ’ ουδενί αυτές της Αμερικής, όπου γι’ αυτή την μόνη μέρα, η αξία χιλιάδων προϊόντων πέφτει ακόμη και στο 80% της αρχικής.
Στην χώρα μας παρά την έντονη καμπάνια που έλαβε χώρα τις τελευταίες δύο εβδομάδες, δεν αναμένονται πάντως εντάσεις και τσακωμοί για ένα αντικείμενο του καταναλωτικού πόθου μας…
Παρά το γεγονός ότι πολλές εταιρίες κάνουν λόγο για εκπτώσεις που φτάνουν το 70%, το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί συνήθως σε προϊόντα που δεν «φεύγουν» με τίποτε, όπως μοντέλα κινητών τηλεφώνων που έχουν ξεμείνει.
Οι εκπτώσεις σε νέα μοντέλα τηλεοράσεων κυμαίνονται από 20 έως 30%, το ίδιο ισχύει και στις παιχνιδομηχανές, ενώ αν μπεις ενδεικτικά στο site μιας μεγάλης αλυσίδας μπορεί και να… γελάσεις με την καρδιά σου! Κι αυτό γιατί υπάρχουν περιπτώσεις προϊόντων στα οποία η «black Friday» έκδοση δεν ξεπερνάει τα 15 ευρώ, κάτι που διακωμωδεί από μόνο του την όλη κατάσταση.
Σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες θα ανοίξουν από τις οχτώ το πρωί, αναμένοντας τους έχοντες να ξοδέψουν μια εργάσιμη μέρα εν αντιθέσει με την Αμερική, την χώρα που γέννησε το φαινόμενο της «Black Friday», πριν από εξήντα πέντε χρόνια.
Εκεί όπου οι ουρές είναι ατέλειωτες, η αναμονή δώδεκα και πλέον ωρών δεδομένη, όπως και το ξενύχτι μέσα στο κρύο του Νοέμβρη.
Είναι όμως τέτοιου εύρους οι εκπτώσεις ώστε έξω από πολύ γνωστές αλυσίδες καταστημάτων, αφηνιασμένοι καταναλωτές εφορμούν μέσα μόλις ανοίγουν οι πόρτες, συνήθως στις πέντε το πρωί!