Θέματα συνδυαστικής παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας, Διαδικτύου ή/και συνδρομητικής τηλεόρασης αφορούσε το 45% των καταγγελιών και αιτημάτων στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), με βάση την έκθεση Έκθεση Πεπραγμένων της Αρχής για το έτος 2018, ενώ οι αμφισβητήσεις στις χρεώσεις των λογαριασμών από τους καταναλωτές, είτε πρόκειται για συνδυαστική υπηρεσία, είτε για σταθερή και πολύ περισσότερο για κινητή τηλεφωνία έρχονται… πρώτη.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών (ΤΕΚ) διαχειρίζεται αιτήματα και καταγγελίες καταναλωτών για θέματα τηλεφωνίας και Διαδικτύου, κατασκευών κεραιών κινητής τηλεφωνίας, καθώς και ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Tο 2018, ο ΤΕΚ διαχειρίστηκε συνολικά 11.863 γραπτά αιτήματα/καταγγελίες, από τα οποία 11.617 αφορούσαν σε θέματα τηλεφωνίας και Διαδικτύου, και 246 σε ταχυδρομικές υπηρεσίες. Επίσης, ο ΤΕΚ διαχειρίστηκε σε ημερήσια βάση 80 περίπου τηλεφωνικά ερωτήματα/ αιτήματα καταναλωτών.
Η πλειονότητα των γραπτών αιτημάτων/καταγγελιών για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες αφορούσε σε θέματα συνδυαστικής παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας, Διαδικτύου ή/και συνδρομητικής τηλεόρασης (45%). Έπονται οι καταγγελίες για την κινητή (18%) και τη σταθερή (16%) τηλεφωνία.
Βασικότερο θέμα όλων των παραπάνω καταγγελιών αποτέλεσε η αμφισβήτηση χρεώσεων σε λογαριασμούς. Σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, τα αιτήματα/καταγγελίες για τα ΕΛΤΑ αφορούσαν σε θέματα πλημμελούς εξυπηρέτησης, καθώς και σε απώλεια αντικειμένων (72%) και καθυστέρηση επίδοσης (28%). Τα αιτήματα/καταγγελίες για τις ταχυμεταφορές επικεντρώθηκαν κυρίως σε ζητήματα πλημμελούς εξυπηρέτησης και εκπρόθεσμης επίδοσης (90%).
Ως προς την κατανομή των αιτημάτων και των καταγγελιών το 2018 για την σταθερή τηλεφωνία 1 στις 2 (49,6%) αφορούσαν την αμφισβήτηση χρεώσεων λογαριασμού, 15,69% αυθαίρετη ενεργοποίηση, 11,68% άρνηση- καθυστέρηση παροχής νέας σύνδεσης, 8,57% μη αποκατάσταση βλάβης.
Στη συνδυαστική σταθερή υπηρεσία (σταθερή τηλεφωνία, διαδικτύο ή και συνδρομητική τηλεόραση) επίσης η πλειονότητα των καταγγελιών αφορούσε αμφισβήτηση χρεώσεων λογαριασμού σε ποσοστό 45,89%, 15,81% τη μη αποκατάσταση βλάβης 8,9% άρνηση/ καθυστέρηση παροχής νέας σύνδεσης, 9,7% αυθαίρετη ενεργοποίηση κ.ο.κ..
Στην κινητή τηλεφωνία, η αμφισβήτηση των χρεώσεων λογαριασμού αφορά σχεδόν 7 στις 10 καταγγελίες και αιτήματα στην ΕΕΤΤ (69,7%), ένα 6,6% αφορά την αυθαίρετη ενεργοποίηση, 2,2% την κακής ποιότητας υπηρεσία, 3,7% άρνηση/ καθυστέρηση νέας σύνδεσης.
Για τα ΕΛΤΑ το 72% των καταγγελιών ήταν για πλημμελή εξυπηρέτηση/ απώλεια, ενώ 28% για καθυστέρηση επίδοσης.
Την έκθεση παρέδωσε σήμερα στον πρόεδρο της Βουλής κ. Κωνσταντίνο Τασούλα, ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Καθηγητής Κωνσταντίνος Μασσέλος, συνοδευόμενος από τον Αντιπρόεδρο της Αρχής, Δρα Σπυρίδωνα Παντελή.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, το 2018, η ΕΕΤΤ «προέβη σε σημαντικές παρεμβάσεις σε ρυθμιστικό, εποπτικό και ελεγκτικό επίπεδο, με στόχο τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των αγορών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών, την αποτελεσματική διαχείριση του σπάνιου πόρου του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων και την προάσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών. Παράλληλα, μέσω των δράσεών της, συνέχισε να στηρίζει την καινοτομία και τις επενδύσεις σε νέες αγορές, προς όφελος της εθνικής οικονομίας, και να συνδιαμορφώνει τις εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο.
Στο μήνυμά του ο κ. Μασσέλος επισημαίνει ότι για το 2019, οι στόχοι της ΕΕΤΤ είναι οι εξής:
• Η προστασία των καταναλωτών στο σύγχρονο δυναμικό περιβάλλον των καινοτομιών και της σύγκλισης των δικτύων και των υπηρεσιών.
• Η ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μέσω σύγχρονων ρυθμιστικών παρεμβάσεων.
• Η δημιουργία ευνοϊκού στις επενδύσεις καινοτόμου ρυθμιστικού πλαισίου, η συνεισφορά στη διαμόρφωση εθνικής στρατηγικής και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την εξάπλωση των ευρυζωνικών δικτύων και των δικτύων 5G, καθώς και τη διευκόλυνση των επενδύσεων.
• Η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός των ταχυδρομικών υπηρεσιών και η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσω κατάλληλων ρυθμιστικών παρεμβάσεων.
• Η επεξεργασία πολιτικών και η ανάπτυξη δράσεων για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας και της πρόσβασης σε σύγχρονες υπηρεσίες ευπαθών κοινωνικά ομάδων.
• Η ανάδειξη του κρίσιμου ρόλου της ΕΕΤΤ στο εθνικό οικοσύστημα καινοτομίας στον τομέα των Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
• Η ενίσχυση της εξωστρέφειας της ΕΕΤΤ, με έμφαση στην παρουσία της σε διεθνές επίπεδο.
• Ο εξορθολογισμός της διοικητικής λειτουργίας της ΕΕΤΤ, η αναβάθμιση των υποδομών της και η επεξεργασία οδικού χάρτη για τον εκσυγχρονισμό της, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των σύγχρονων προκλήσεων στους τομείς των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών.