Από τους 52 δήμους που αρχικά εκδήλωσαν αδυναμία εφαρμογής του μέτρου της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εν τέλει μόνο 12 θα είναι αυτοί που θα εξαιρεθούν από το μέτρο και συγκεκριμένη την πρώτη εφαρμογή του, δηλαδή την σχολική χρονιά 2019-2020, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Συνολικά είναι 116 οι Δήμοι που θα εφαρμοστεί το μέτρο τη νέα χρονιά. Οι 13 δήμοι που θα εξαιρεθούν, με το υπουργείο να εκδίδει νέα σχετική ΚΥΑ, είναι οι παρακάτω:
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, σχετικά με τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
Στόχος μας από τη στιγμή που αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ήταν να επιλύσουμε σημαντικές πρακτικές δυσκολίες σχετικά με την υλοποίηση του μέτρου και την κατά το δυνατόν συντομότερη καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης σε όλη την Επικράτεια.
Με την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου, η αρμόδια Υπηρεσία μας ενημέρωσε ότι 52 από τους 116 δήμους, οι οποίοι θα εφάρμοζαν το πρόγραμμα της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2019-20, εξέφραζαν αδυναμία εφαρμογής του μέτρου λόγω έλλειψης υποδομών. Στη συνέχεια, με την έντονη προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και την πολύτιμη συνδρομή των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Ενώσεων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κατορθώσαμε να μειώσουμε σταδιακά τις ελλείψεις που καθιστούσαν ανεφάρμοστο το συγκεκριμένο εγχείρημα.
Από τους 52 δήμους που αρχικά εκδήλωσαν αδυναμία εφαρμογής του μέτρου, σήμερα είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι μόνο 13 δήμοι εκφράζουν πλέον, μερικώς ή ολικώς, την αδυναμία αυτή. Και για τους Δήμους αυτούς, δεδομένου ότι πλέον η ένταξή τους στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση μετατέθηκε το διδακτικό έτος 2020-2021, έχει ήδη ληφθεί μέριμνα, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προκειμένου παιδιά που διαμένουν σε αυτούς να ενταχθούν το φετινό διδακτικό έτος, κατά το δυνατόν, σε δομές προσχολικής αγωγής με την έναρξη της σχολικής χρονιάς».