Στη δημοσιότητα δόθηκε το σχέδιο για την ακτοπλοΐα ενόψει του καλοκαιριού.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απέστειλε στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, σχέδιο 21 σελίδων για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας έπειτα από τη σταδιακή άρση των μέτρων κατά του κορωνοϊού.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με τη σειρά του προώθησε το σχέδιο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται για τα συμβατικά πλοία ο μέγιστος αριθμός επιβατών να φθάνει μέχρι και το 55% κατά περίπτωση, ενώ στα ταχύπλοα το 50%.
Ειδικότερα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες σε επιβάτες είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι τέσσερις επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση.
Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον τρεις ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.