Μετά από μια μέτρια ανάπτυξη το 2016, η φετινή χρονιά ξεκινά δυναμικά για τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη χάρη σε ένα καινούργιο μοντέλο της Renault.
Έτσι μετά τους Αμερικανούς και οι Ευρωπαίοι κάνουν τη μεγάλη στροφή στις προτιμήσεις τους, με τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων να κάνουν άλμα 38% κατά το α' τρίμηνο του έτους. Ανανεωμένα μοντέλα, όπως το Zoe της Renault, κατάφεραν να κερδίσουν τους αγοραστές σε Γερμανία και Ισπανία. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά αν συγκριθούν με την αύξηση κατά 2,9% στις πωλήσεις για το σύνολο του 2016.
Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων – που αποτελούν δείκτη για τις πωλήσεις – αυξήθηκαν το α' τρίμηνο στις 32.627 από 23.703 στην ΕΕ, τη Νορβηγία και την Ελβετία. Και πάλι πάντως η αύξηση αυτή δεν πλησιάζει καν τη ζήτηση στην Αμερική όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 49% στα 40.700 οχήματα την ίδια περίοδο. Βέβαια, όπως αναφέρει το Bloomberg, η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου είναι κατά 16% μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της Ευρώπης, αναφέρει το newmoney.
Στο πλαίσιο αυτό, οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, όπως Volkswagen, BMW και Daimler κάνουν αγώνα δρόμου προκειμένου να διευρύνουν τη γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με ταυτόχρονη συμμόρφωση στους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, μέχρι τώρα οι πωλήσεις υπολείπονταν των στόχων της βιομηχανίας λόγω των ανησυχιών των πελατών για τις υψηλότερες τιμές και το δίκτυο φόρτισης των ηλεκτροκίνητων.
Ανταποκρινόμενες οι κυβερνήσεις έχουν δώσει κίνητρα για την αγορά τους και έχουν δεσμευτεί ότι θα γίνουν μεγάλες επενδύσεις στη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων ήταν πιο ισχυρές στη Γερμανία, όπου οι ταξινομήσεις υπερδιπλασιάστηκαν στις 5.060 από 2.332, στη Βρετανία με άνοδο 47% και την Ισπανία με το ποσοστό να ανέρχεται σε 45%.
Όσο για το μοντέλο της Renault, τη νέα βερσιόν του Zoe, κοστολογείται στα 23.600 ευρώ που μπορεί να ταξιδέψει έως και 400 χλμ με ένα μόνο γέμισμα. Για το προηγούμενο μοντέλο αυτό περιορίζεται στα 240 χλμ.
Οι συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη για όλα τα μοντέλα εναλλακτικών καυσίμων αυξήθηκαν κατά 36% στο τρίμηνο στα 235.438 οχήματα.