Την ενσωμάτωση των προτάσεων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, αποφάσισαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας, Διονύσης Τεμπονέρας.
Σε σημερινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρει ότι παραμένει ανοιχτό στο διάλογο για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών.
Σημειώνεται ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έχει προκηρύξει για την Τετάρτη 18 Απριλίου, 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης, αντιδρώντας στο εν λόγο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, ενώ ταυτόχρονα ζητεί και την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων, στις γραμμές Πάτρας Ιταλίας.
Ήδη πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας.
Η ΠΝΟ σε επιστολή της που απέστειλε προς το υπουργείο Ναυτιλίας υπογραμμίζει ότι πάγια και σταθερή θέση της συνομοσπονδίας των ναυτικών, είναι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων, στη χώρα μας να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση.
Σε διαφορετική περίπτωση προσθέτει, εάν το υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, θα πρέπει αυτά να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ και να είναι ασφαλισμένα με την ελληνική νομοθεσία.
Επίσης ζητά να διευκρινίζονται οι ειδικότητες των μελών του πληρώματος, ότι πράγματι εξυπηρετούν τις ανάγκες του πλοίου και ότι δεν περιορίζονται στην ελάχιστη επάνδρωση.
Αναφέρει εξάλλου ότι θα πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά ότι σε καμία περίπτωση δεν χορηγείται οποιαδήποτε άδεια εκτέλεσης δρομολογίων με πλοία σημαίας τρίτου κράτους και δεν εκτελούνται εγκεκριμένα ήδη δρομολόγια ως μέτρο αντιμετώπισης της ανεργίας η άλλης μορφής κινητοποίησης των ναυτικών.