Οι υπεύθυνοι προσλήψεων εκφράζουν την αυξανόμενη ικανοποίησή τους για τα Ελληνικά πανεπιστήμια και την ποιότητα των πτυχιούχων που παράγουν.
Η δέκατη πέμπτη έκδοση του Διεθνούς Πίνακα Κατάταξης Πανεπιστημίων της «QS World University Rankings», που κυκλοφόρησε από την παγκόσμια ομάδα αναλυτών ανώτατης εκπαίδευσης της «QS Quacquarelli Symonds», βρίσκει και τα έξι κορυφαία πανεπιστήμια της Ελλάδας να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους στον δείκτη που μετρά την Φήμη των Εργοδοτών (Employer Reputation Indicator).
Ο συγκεκριμένος δείκτης λαμβάνει υπ’ όψιν τις απόψεις περισσότερων από 42.000 εργοδοτών ανά τον κόσμο και αποτελεί την μεγαλύτερη έρευνα παγκοσμίως στο είδος της, η οποία αξιολογεί την απασχολησιμότητα των αποφοίτων μετά το πανεπιστήμιο.
Ελλάδα – Βασικά Στοιχεία:
Τα δύο Ελληνικά πανεπιστήμια με την υψηλότερη επίδοση στον δείκτη που μετρά τη Φήμη των Εργοδοτών (Employer Reputation) είναι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το οποίο κατατάσσεται στην 224ή θέση και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην 293ή θέση.
Τα ελληνικά πανεπιστήμια αποδίδουν επίσης καλά στον δείκτη της Φήμης των Ακαδημαϊκών της QS (Academic Reputation). Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο ένα πανεπιστήμιο λαμβάνει χαμηλότερη κατάταξη σε αυτόν τον δείκτη, ενώ τρία παρουσιάζουν βελτίωση και δύο παραμένουν σταθερά. Ο συγκεκριμένος δείκτης βασίζεται στην γνώμη περισσότερων από 83.000 ακαδημαϊκών σχολών.
Η Ελλάδα διαθέτει ένα πανεπιστήμιο το οποία ξεχωρίζει ανάμεσα στα κορυφαία 200 πανεπιστήμια στον δείκτη έτερο-αναφορών ανά επιστημονικό πεδίο (Citations per Faculty). Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο επιτυγχάνει βαθμολογία 59,9 μονάδων στον δείκτη έτερο-αναφορών ανά επιστημονικό πεδίο και καταλαμβάνει την 160ή θέση.
Ωστόσο, με βάση τα αποτελέσματα της φετινής κατάταξης, κανένα ελληνικό πανεπιστήμιο δεν καταφέρνει να βελτιώσει συνολικά την κατάταξή του. Τέσσερα πανεπιστήμια παραμένουν σταθερά, ενώ δυο παρουσιάζουν πτώση.
Η έλλειψη βελτίωσης για τα ελληνικά πανεπιστήμια μπορεί να αποδοθεί σε δύο λόγους. Ο πρώτος αφορά τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την χαμηλή απόδοση των πανεπιστημίων στον δείκτη Μελών ΔΕΠ (Διοικητικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού) προς τον Αριθμό Φοιτητών (Faculty/Student Ratio).
Το δεύτερο είναι ο αντίκτυπος της έρευνας: μόνο δύο από τα έξι πανεπιστήμια της Ελλάδας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επιτυγχάνουν καλύτερη βαθμολογία στον δείκτη έτερο-αναφορών ανά επιστημονικό πεδίο (Citations per Faculty).
O Ben Sowter, Επικεφαλής του Τμήματος Ερευνών της QS, δήλωσε τα εξής: «Τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα για τα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι εργοδότες αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο τους πτυχιούχους της Ελλάδας και των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Είναι επίσης ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η απόδοση των Ελληνικών πανεπιστημίων παραμένει σταθερή στον δείκτη της Φήμης των Ακαδημαϊκών (Academic Reputation), καθώς υποδηλώνει ότι η παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα αρχίζει αξιολογεί θετικά την ποιότητα της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ωστόσο, βελτιώσεις δύσκολα μπορούν να επιτευχθούν, όσο το μέγεθος των ακαδημαϊκών τάξεων παραμένει υψηλό και η χρηματοδότηση του διδακτικού προσωπικού παραμένει περιορισμένη.
Διεθνές επίπεδο – Βασικά Στοιχεία:
Σε διεθνές επίπεδο, το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (Massachusetts Institute of Technology) παραμένει ο παγκόσμιος ηγέτης για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, ενώ το κορυφαίο πανεπιστήμιο της Ελλάδας με την καλύτερη επίδοση στη φετινή κατάταξη παραμένει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το οποίο κατέχει την 446η θέση.
Τα τέσσερα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο βρίσκονται στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Για πρώτη φορά το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (5ή θέση) καταλαμβάνει υψηλότερη θέση από το Πανεπιστήμιο του Cambridge (6ή θέση) το οποίο για πολλά χρόνια ήταν στην κορυφή ως το καλύτερο πανεπιστήμιο για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν σταθεροποιήσει την απόδοσή τους.
Το καλύτερο πανεπιστήμιο της Ηπειρωτικής Ευρώπης παραμένει το ETH Zurich, το οποίο ξεχωρίζει στην 7ή θέση μετά τη βελτίωση των ερευνητικών του επιδόσεων και της απόδοσής του στον δείκτη Μελών ΔΕΠ προς Αριθμό Φοιτητών (Faculty/Student Ratio).