Ενα εκτενές δημοσίευμα για το φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη φιλοξενεί η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Αναφερόμενη στις προθέσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη για «μπαράζ» ιδιωτικοποιήσεων εντός του 2020, η Handelsblatt επισημαίνει ότι ο στόχος της Ελλάδας είναι πλέον να μπουν περί τα 2,44 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία εντός του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με την ελληνική έκδοση της Deutsche Welle, η Handeslbatt εστιάζει στην ιδιωτικοποίηση τμήματος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»:
«"Φιλέτο" του φετινού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων θεωρείται η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών […]. Το πακέτο μετοχών ενδέχεται να αποφέρει πάνω από ένα δισ. ευρώ. Τα σχέδια πώλησης φέρνουν κινητικότητα στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Προβλέπεται στο πακέτο μεταρρυθμίσεων που οφείλει να υλοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση σε αντάλλαγμα της διεθνούς οικονομικής βοήθειας».
Η Handeslblatt σημειώνει ότι «μέχρι πρότινος το πρόγραμμα (σ.σ. ιδιωτικοποιήσεων) είχε στιγματιστεί από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αποτυχίες.
Μετά το ξέσπασμα της ελληνικής κρίσης χρέους η τότε σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση είχε υποσχεθεί στους πιστωτές το 2011 κέρδη ύψους 50 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις μέσα σε μόλις πέντε χρόνια. Ένας απολύτως ουτοπικός στόχος.
Στην πραγματικότητα μπήκαν στα ταμεία μέχρι το 2015 μόλις 3,2 δισ. ευρώ. Στο μεταξύ ανέρχονται στα 6,9 δισ. ευρώ» τονίζει χαρακτηριστικά.
Η γερμανική εφημερίδα στη συνέχεια κάνει μια μικρή αναδρομή στη στάση των προηγούμενων κυβερνήσεων της Ελλάδας στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων και στο τί προσπαθεί να αλλάξει ο Κυριάκος Μητσοτάκης:
«Τη μία οι ιδιωτικοποιήσεις σκόνταφταν σε νομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια και την άλλη στο ότι κατά τα χρόνια της κρίσης οι περισσότεροι επενδυτές απέφευγαν την Ελλάδα. Δεν υπήρχε όμως και πολιτική βούληση.
Πολιτικοί όλων των κομμάτων αντιστέκονταν στο να παραδώσουν τον έλεγχο κρατικών επιχειρήσεων. Διότι επί δεκαετίες οι εταιρίες αυτές βοηθούσαν στο να τροφοδοτείται η κομματική πελατεία με επικερδείς θέσεις.
Ο Μητσοτάκης θέλει να σπάσει αυτή την παράδοση. Τον βοηθά το γεγονός ότι στο μεταξύ έχει ξυπνήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών ενώ επιστρέφει και η εμπιστοσύνη στην πολιτική σταθερότητα και το οικονομικό μέλλον της Ελλάδας.
Για το πακέτο μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έλαβε αμέσως 10 προσφορές».
Καταλήγοντας, η Handeslblatt αναφέρεται και στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), περιφερειακών λιμανιών, όπως της Αλεξανδρούπολης αλλά και παραχώρησης της Εγνατίας Οδού:
«Ο Μητσοτάκης δεν επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις μόνον εξαιτίας των προσδοκώμενων κερδών που προορίζονται για την απομείωση του χρέους. Ο πρωθυπουργός ελπίζει ότι αυτό θα ενισχύσει και τη θέση του εν όψει των επικείμενων διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς για τη χαλάρωση των δημοσιονομικών επιταγών».