Tέσσερα χρόνια αφότου ο πρόεδρος της Κίνας, Xi Jinping ξεκίνησε τον πόλεμο κατά τις διαφθοράς και της «ύποπτης» κατανάλωσης, τα πολυτελή αυτοκίνητα επανακάμπτουν στη χώρα.
Οι πωλήσεις των Ferrari και Aston Martin βρίσκονται πολύ κοντά στα επίπεδα-ρεκόρ που είχαν φθάσει το 2013, μετά από πτώση 20% το 2014, βάσει στοιχείων που έχει συγκεντρώσει το Bloomberg Intelligence. Οι Maserati, McLaren και Porsche απόλαυσαν ένα από τα καλύτερα έτη τους το 2016. Επίσης και η Lamborghini επιστρέφει, μετά την υποχώρηση άνω του 50%, σε σχέση με το 2013, των πωλήσεών της, αναφέρει το newmoney.
«Οι προοπτικές για εμάς στην κινεζική αγορά μοιάζουν εξαιρετικές», εκτίμησε ο Reid Bigland, επικεφαλής των μονάδων Maserati και Alfa Romeo της Fiat Chrysler Aytomobiles, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg από την έκθεση αυτοκινήτου στη Σαγκάη.
Άλλωστε ο αριθμός των εκατομμυριούχων Κινέζων αυξήθηκε 10% το 2016 και αναμένεται ότι θα φθάσει στα 1,7 εκατ. μέχρι το 2026, σύμφωνα με έκθεση του New World Wealth. Παράλληλα η καταναλωτική εμπιστοσύνη βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδά της από τη χρηματοπιστωτική κρίση έως και σήμερα, χάρη και στην ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας.
Η επιβολή ειδικού φόρου «πολυτελείας» ύψους 10% τον οποίο ανακοίνωσε το κινεζικό υπουργείο Οικονομικών τον Δεκέμβριο αλλά και τα μέτρα μείωσης της εκπομπής ρύπων δεν φαίνεται να πλήττουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων τα οποία κοστίζουν περισσότερο από 1,3 εκατ. γουάν (περί των 189.000 δολαρίων).
Οι πωλήσεις της Maserati έχουν αυξηθεί 119% από την αρχή του έτους, με τη McLaren Automotive να προβλέπει ότι θα πωλήσει 300 αυτοκίνητα φέτος στην Κίνα. Η Ferrari ξεκαθαρίζει ότι η κινεζική αγορά παραμένει μεταξύ αυτών που στοχεύει.
Δεν είναι μόνο τα υπέρ-πολυτελή αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα. Υψηλή ζήτηση υπάρχει και για λιγότερο ακριβά μοντέλα όπως αυτά των BMW και Audi.
Οι πωλήσεις στην αγορά premium αυτοκινήτων αναμένεται ότι θα φθάσουν στα τρία εκατ. ετησίως σε διάστημα μίας 10ετίας από δύο εκατ. που είναι σήμερα.