O Amit Saberwal έμεινε αρκετές νύχτες ξάγρυπνος μέχρι… που του ήρθε στο μυαλό η ιδέα που τον οδήγησε τελικά στη δημιουργία της κορυφαίας online εταιρείας αναζήτησης οικονομικών ξενοδοχείων στη Νοτιοανατολική Ασία, την RedDoorz.
Ελάχιστοι ήταν οι χρηματοδότες που έδωσαν τότε προσοχή στον μεσήλικα, πρώην διευθυντή πωλήσεων ξενοδοχείων. Το όραμά του για ποιοτικά δωμάτια αξίας 20 δολαρίων ημερησίως, φάνταζε ανέφικτο σε μια περιφερειακή αγορά, αναφέρει το newmoney.
Και οι ανταγωνίστριες εταιρείες νεαρότερων ιδρυτών, όπως η Zen Rooms που υποστηρίζεται από τη Rocket Internet, είχαν ήδη το προβάδισμα. Χρειάστηκε περίπου έξι μήνες πριν τελικά εξασφαλίσει το ποσό των 540.000 δολαρίων από τον πρώτο υποστηρικτή του, τη Jungle Ventures Pte με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Τέσσερα χρόνια μετά, πολλοί από τους ανταγωνιστές του έχουν αποσυρθεί και η RedDoorz βοηθά τους πελάτες της να εξασφαλίσουν καλή διαμονή σε 1.400 ξενοδοχεία σε 80 πόλεις της Ινδονησίας, της Σιγκαπούρης, των Φιλιππίνων και του Βιετνάμ.
Η συγκέντρωση κεφαλαίων έγινε ευκολότερη καθώς σήμερα, Δευτέρα 19 Αυγούστου, η εταιρεία ανακοίνωσε την εξασφάλιση μετρητών ύψους 70 εκατομμυρίων δολαρίων από την Asia Partners, που ίδρυσε ο Oliver Rippel, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Naspers Ltd., την Rakuten Capital και του Mirae Asset-Naver Asia Growth Fund.
Ο Saberwal, 49 ετών, τελικά έπεισε τους υποστηρικτές του με ένα λογικό, επιχειρηματικό σχέδιο, χωρίς τις μεγάλες δαπάνες που πραγματοποιούσαν οι ανταγωνιστές του, δήλωσε ο Anurag Srivastava, διευθύνων σύμβουλος της Jungle Ventures, ο οποίος συμμετέχει σε κάθε γύρο χρηματοδότησης της RedDoorz. «Ο Amit δεν ήταν ένα 24χρονο παιδί που σχεδιάζει υψηλού ρίσκου κινήσεις», είπε. «Είχαμε πίστη και εμπιστοσύνη σ’ αυτόν. Έχει οικοδομήσει την εταιρεία με σύνεση, χωρίς υπερβολές».
Η τεσσάρων ετών πλέον, RedDoorz, έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση περίπου 140 εκατ. δολαρίων από την έναρξή της από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των 500 Startups, SIG και Qiming Venture Partners.
Τα τελευταία κονδύλια θα βοηθήσουν τον Saberwal να αντιμετωπίσει την ινδική start up με καταλύματα Oyo Hotels and Homes, που στηρίζει η SoftBank, η οποία πρόκειται να διαθέσει 100 εκατομμύρια δολάρια στην Ινδονησία – τη μεγαλύτερη αγορά για το RedDoorz – στο πλαίσιο του σχεδίου ανάπτυξης της παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης και της αγοράς των ΗΠΑ.
Και οι δύο start up εταιρίες εστιάζουν στους μεμονωμένους ταξιδιώτες, καθώς οι νεότερης ηλικίας Ασιάτες, προτιμούν να ταξιδεύουν μόνοι τους. Μέχρι το 2022, η αγορά φιλοξενίας της μεσαίας τάξης στη Νοτιοανατολική Ασία αναμένεται να ανέλθει σε 350 εκατομμύρια άτομα, σύμφωνα με την Bain & Co. Υπάρχουν 125.000 οικονομικά ξενοδοχεία στην κατηγορία τριών αστέρων ή και χαμηλότερα και το RedDoorz σκοπεύει να συμπεριλάβει στην πλατφόρμα του 2.000 από αυτά μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Ο Saberwal θέλει να χτίσει μια εταιρεία αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μέχρι το επόμενο έτος, ενδεχομένως 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε δύο με τρία χρόνια, οπότε και ελπίζει να εισάγει στο χρηματιστήριο τη RedDoorz.
Ο επιχειρηματίας γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνει η δημόσια προσφορά για τους εργαζόμενους μίας start up, καθώς βίωσε ο ίδιος ανάλογη εμπειρία όταν ήταν επικεφαλής επιχειρησιακού σχεδιασμού στο MakeMyTrip.com. Η εταιρεία που εισήχθη στο Nasdaq το 2010, κατέγραψε κέρδη 89% την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης.
«Είναι ένα υπέροχο συναίσθημα το να χτυπάς το κουδούνι του χρηματιστηρίου», δήλωσε ο Saberwal, ο οποίος με μεγάλη απροθυμία είχε φορέσει κοστούμι κατά τη διάρκεια της τελετής εισαγωγής της εταιρείας στη Νέα Υόρκη. «Σταμάτησα να φοράω γραβάτα μετά την αποχώρηση μου από το ξενοδοχείο γιατί δεν μου αρέσει. Ίσως, όταν προχωρήσουμε στη δημόσια προσφορά, να ξαναφορέσω».