Κατά 1,5% αυξήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο η δύναμη του υπό ελληνική σημαία στόλο με πλοία χωρητικότητας από 100 κόρους και άνω σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2018 σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που δόθηκαν στη δημοσιότητα. Έφθασε τα 1.882 έναντι 1.855. Η ολική χωρητικότητα σημείωσε αύξηση της τάξεως του 0,1%, συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2018.
Ο αριθμός των πλοίων φαντάζει μεγάλος όμως δεν λέει αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα αφού η Στατιστική Υπηρεσία συμπεριλαμβάνει σκάφη από 100 κόρους και άνω, δηλαδή και μικρά πλοιάρια, αναφέρει το newmoney.
Η αλήθεια είναι από τα 4.705 εμπορικά ελληνόκτητα πλοία άνω των 3.000 gross tonnage χωρητικότητας, που είναι μετρήσιμα παγκοσμίως, μόνο τα 605 φέρουν την ελληνική σημαία, όπως επεσήμανε πριν από μία εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
«Η Ελληνική σημαία σημαίνει στρατηγική επιλογή, ενίσχυση των ελληνικών αξιών, αρχών, πολιτισμού, ιστορίας Εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε ανταγωνιστικό νηολόγιο. Και ανταγωνιστικό νηολόγιο σημαίνει καταρχήν να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να δημιουργήσουμε πλαίσιο θεσμικό ανάλογο με άλλα ανταγωνιστικά νηολόγια. Και ναι, αν χρειαστεί σε αυτή τη φάση θα συγκρουστούμε» είπε ο ΥΝΑ.
Το ελληνικό νηολόγιο είναι το 8ο μεγαλύτερο στον κόσμο. Πρώτη δύναμη στην παγκόσμια κατάταξη είναι ο Παναμάς και ακολουθούν τα Νησιά Μάρσαλ, η Λιβερία, το Χονγκ Κόνγκ και η Σιγκαπούρη.
Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 41 νηολόγια. Τα περισσότερα είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας και των Νησιών Μάρσαλ σε ποσοστό 19%.
Το ελληνικό νηολόγιο είναι στην τρίτη θέση προτίμησης των Ελλήνων πλοιοκτητών με 17% μαζί με τη Μάλτα που έχει επίσης το 17%. Παρ’ όλα αυτά το ελληνικό νηολόγιο παραμένει πρώτο με βάση τη χωρητικότητα με ποσοστό 21,8% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου.