Ερχονται… αυξήσεις σε αυτοκίνητα και τέλη κυκλοφορίας
Ο νέος τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων πιέζει τους κατασκευαστές και αυτό αναμένεται να επιφέρει αλλαγές σε μοντέλα και τιμές, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών αναλυτών.
Από τον Σεπτέμβριο μπαίνει σε ισχύ το πρωτόκολλο μέτρησης ρύπων & κατανάλωσης WLTP/RDE (World Harmonised Light Vehicle Testing Procedure/Real Driving Emissions), σύμφωνα με το οποίο οι εργοστασιακές μετρήσεις έρχονται πιο κοντά στις πραγματικές, για όλα τα μοντέλα που πωλούνται εντός ΕΕ (όχι μόνο για τις νέες εγκρίσεις τύπου).
Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές κάνουν αγώνα δρόμου για να τροποποιήσουν τις παραγωγές σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις νέες νόρμες.
Στο πλαίσιο αυτό αναλυτές της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου επισημαίνουν ότι ενδεχομένως να υπάρξουν εκπλήξεις από την πλευρά των εταιρειών, είτε με αποκλεισμό μοντέλων, είτε με αυξήσεις τιμών λόγω μηχανικών αναβαθμίσεων που απαιτούνται για τα νέα όρια που προβλέπονται.
Άλλωστε, για τον παραπάνω λόγο η BMW «θυσίασε» την M3 η οποία δεν θα συνεχίσει να διατίθεται (εκτός από εξεζητημένα μοντέλα δεν αποκλείεται να έχουμε αλλαγές και σε πιο mainstream αυτοκίνητα).
Παράλληλα, πρέπει να επισημάνουμε πως ο νέος τρόπος μέτρησης θα φέρει-για ορισμένα υπάρχοντα μοντέλα-αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, καθώς τα γραμμάρια CO2/χλμ. στις εργοστασιακές μετρήσεις θα πάρουν την ανιούσα. Όπως και να χει, αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις μέχρι τον Σεπτέμβριο, που όπως φαίνεται θα είναι αρκετές.