Την υψηλή δυναμική του κλάδου των logistics, υπογραμμίζει η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (ΕΤΕ), σε πρόσφατη οικονομική της μελέτη, θέτοντας ως προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξή του την υλοποίηση των αναγκαίων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
Όπως αναφέρεται αναλυτικά, οι επιχειρήσεις του κλάδου αποδείχτηκαν ανθεκτικές κατά τη διάρκεια της κρίσης, ανεβάζοντας τη συνεισφορά τους στο ελληνικό ΑΕΠ στο 2,9% το 2016 - από 2,5% το 2008 - και εμφανίζοντας σημάδια σύγκλισης με τα ευρωπαϊκά δεδομένα (3,4% του ΑΕΠ).
Ο κλάδος, σύμφωνα με τα ευρήματα, υπερέχει του λοιπού εταιρικού τομέα σε όλους τους κρίσιμους δείκτες, αξιοποιώντας ως βασική κινητήριο δύναμη τις τεχνολογικές εξελίξεις. Παράλληλα, η χρηματοοικονομική του εικόνα είναι παρόμοια του ευρωπαϊκού μέσου όρου σε όρους ταχύτητας κυκλοφορίας ενεργητικού, κερδοφορίας και μόχλευσης.
Ωστόσο, αυτή η συνολικά θετική εικόνα κρύβει έντονες ανομοιογένειες, τόσο σε επίπεδο μεγεθών επιχειρήσεων όσο και σε επίπεδο επιμέρους τομέων δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα μεγέθη, οι μεσαίες επιχειρήσεις ξεχωρίζουν έντονα έναντι των μικρών, σε όρους βασικών λειτουργικών μεγεθών και αριθμοδεικτών.
Αναφορικά με τις επιμέρους δραστηριότητες, βελτίωση παρουσίασε ο τομέας διαχείρισης φορτίων και επιδείνωση ο τομέας μεταφορών. Ειδικότερα, η διαχείριση φορτίων βελτιώθηκε σε όρους όγκου, αλλά και σε όρους ποιότητας. Από την άλλη πλευρά, η μεταφορά φορτίων δέχθηκε ισχυρή πίεση από τις μειωμένες εθνικές μεταφορές, η οποία αντισταθμίστηκε μόνο μερικώς από τις ανοδικές διεθνείς μεταφορές.
Πέρα από τη συσταλτική συγκυρία ζήτησης, οι μεταφορές επιβαρύνονται και από μία ιδιάζουσα διαρθρωτική κατάσταση, η οποία έχει αναπτυχθεί ως αποτέλεσμα των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων της Ελλάδας αλλά και του θεσμικού πλαισίου των οδικών μεταφορών.