Τις τελευταίες μέρες γίνεται λόγος για τη νέα διοίκηση της ΦΕΕ και τις ενέργειες της. Βεβαίως, η νέα διοίκηση της ΦΕΕ είναι πολύ γνωστή στο χώρο, καθώς τα στελέχη της έχουν θητεύσει και στο παρελθόν σε κορυφαία πόστα, που επηρέασαν άμεσα την πορεία του ελληνικού ιπποδρόμου, ειδικά πριν την ιδιωτικοποίηση.
Τις τελευταίες εβδομάδες είναι κοινό μυστικό ότι η νεοεκλεχθείσα διοίκηση της ΦΕΕ έχει ανοίξει μέτωπο με τον ΟΠΑΠ και την Ιπποδρομίες ΑΕ. Πολλά μέλη της ιπποδρομιακής κοινότητας αναρωτιούνται γιατί η ΦΕΕ έχει επιλέξει να ακολουθήσει αυτή τη στάση, τη στιγμή που με την είσοδο του ΟΠΑΠ στο χώρο έγιναν σοβαρές επενδύσεις, οι οποίες κράτησαν τον ιππόδρομο στη ζωή, όταν το «λουκέτο» έμοιαζε σίγουρο.
Επιπλέον, τελευταία εκφράζονται σοβαρές ανησυχίες για τις αλλαγές που θέλει να προωθήσει η νέα διοίκηση της ΦΕΕ στον Κώδικα Ιπποδρομίων. Πολλοί φοβούνται ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται… Όπως λένε, μάλιστα, ξυπνούν μνήμες (ή μήπως εφιάλτες;) του παρελθόντος και ειδικά των γεγονότων της περιόδου 2009-2010. Τότε είχε συσταθεί η περίφημη Επιτροπή Προστασίας της Ιπποδρομιακής Δραστηριότητας, στην οποία συμμετείχαν στελέχη που βρίσκονται στα υψηλά κλιμάκια της ΦΕΕ σήμερα. Άνθρωποι με γνώση του χώρου σχολιάζουν ότι εκείνη την περίοδο προωθήθηκαν ενέργειες, που έφεραν καίρια πλήγματα στην αξιοπιστία του αθλήματος και στην οικονομική βιωσιμότητα του ιπποδρόμου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, που θυμήθηκαν οι παλαιότεροι, ήταν το σύστημα εγγραφών που καθιερώθηκε εκείνη την περίοδο, οι λεγόμενες «κλειστές εγγραφές». Πρακτικά, το σύστημα αυτό, το οποίο έδινε υπερ-αρμοδιότητες στη ΦΕΕ, έθετε κριτήρια και προδιαγραφές που εκ των πραγμάτων οδηγούσαν πολλούς ιδιοκτήτες να μην εγγράψουν τα άλογα τους σε μια κούρσα ή πολλά άλογα να διαγράφονται.
Τότε, λοιπόν, παρατηρείτο ότι σε κούρσες με σημαντικά έπαθλα συμμετείχαν ελάχιστα άλογα. Για παράδειγμα, τον Νοέμβριο του 2010, σε κύπελλο με έπαθλο άνω των 10.000 ευρώ (Κύπελλο Αμαζόνων), συμμετείχαν μόλις τρεις ίπποι. Στην ίδια κούρσα από τους τρεις ίππους οι δύο ανήκαν στον ίδιο ιδιοκτήτη-μεγάλο στάβλο, με θεσμική εμπλοκή… Πολλοί φίλιπποι σχολίαζαν τότε ότι η νομιμότητα της κούρσας ήταν «οριακή» και ίσως δεν έπρεπε να γίνει. Κάποιοι, πιο δεικτικοί, χαρακτήρισαν την κούρσα «περίπατο», «δώρο», ακόμα και «κούρσα-ντροπή».
Κατά πολλούς, φαινόμενα σαν κι αυτό επέτειναν τον μαρασμό του ιπποδρόμου, καθώς έπληξαν το προφίλ αξιοπιστίας του αθλήματος. Την ίδια περίοδο, υπήρχαν έντονες διαμαρτυρίες για φαινόμενα σύγκρουσης συμφερόντων στις τάξεις της ΦΕΕ, κάτι που ενίσχυε την καχυποψία προς την Ένωση, καθώς υπήρχε η αντίληψη ότι ελεγκτής και ελεγχόμενος ταυτίζονταν. Με τη σειρά του, αυτό οδήγησε στην απομάκρυνση ιδιοκτητών και συνεπώς στη ραγδαία μείωση του ιππικού πληθυσμού.
Σήμερα, σχολιάζεται έντονα το γεγονός ότι το προωθούμενο από την ΦΕΕ σχέδιο για τον Κώδικα Ιπποδρομιών περιλαμβάνει διατάξεις που μπορεί να επαναφέρουν αντίστοιχες καταστάσεις σύγκρουσης συμφερόντων… Μάλιστα, όπως τονίζουν, φαίνεται ότι γίνονται μεθοδεύσεις που θυμίζουν την παλιά «μαύρη» περίοδο, ειδικά αν λάβει κάποιος υπόψη ότι υπάρχουν και επαγγελματικές αλληλεξαρτήσεις σε διάφορες περιπτώσεις…
Άνθρωποι του χώρου φοβούνται, λοιπόν, ότι οι αλλαγές που προωθεί η νέα διοίκηση της ΦΕΕ, μπορεί να αποτελέσουν «ταφόπλακα» για το μέλλον των ιπποδρομίων στην Ελλάδα. Και όλα αυτά γιατί – όπως λένε μεταξύ τους – κάποιοι φαίνεται να «οραματίζονται» μια εποχή δικής τους «κυριαρχίας», με πρόσχημα τη νομιμότητα και τον Κώδικα Ιπποδρομιών, όπως είχε γίνει και στο παρελθόν. «Τι είχες Γιάννη; Τι είχα πάντα» δηλαδή…