Το ενδεχόμενο η φωτιά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» να χρειαστεί δύο με τρεις ημέρες για να σβήσει αφήνουν ανοιχτό στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, η πρόσβαση των δυνάμεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο γκαράζ του πλοίου είναι δύσκολη.
Μεγάλο πρόβλημα δημιουργεί φορτηγό όχημα το οποίο είναι φορτωμένο με συνθετικό ξύλο - νοβοπάν, το οποίο σιγοκαίει.
Υπάρχει έντονος καπνός. Καίγονται οχήματα, γεγονός που αφενός ανεβάζει το θερμικό φορτίο μέσα στο γκαράζ και αφετέρου, λόγω του έντονου καπνού δυσκολεύει το έργο των Πυροσβεστών.
Όπως επισήμαναν στο protothema.gr κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας, η φωτιά μαίνεται στο αριστερό μέρος του πλοίου και η εκφόρτωση των οχημάτων γίνεται με δυσκολία: «Η Πυροσβεστική έχει βγάλει λίγα οχήματα τα οποία βρίσκονται στη δεξιά πλευρά του γκαράζ. Όμως για να γίνει σωστά η εκκένωση του γκαράζ θα πρέπει να βγαίνει σχεδόν ίσος αριθμός οχημάτων και από την αριστερή πλευρά, γεγονός που καθίσταται δύσκολο λόγω της πυρκαγιάς στο σημείο».
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, μέχρι τώρα δεν διαφαίνεται κίνδυνος επέκτασης της φωτιά στα πάνω καταστρώματα.
Την όλη επιχείρηση συντονίζει η Πυροσβεστική Υπηρεσία, οι άνδρες της οποίας άνοιξαν τρύπες πάνω απ' την ίσαλο γραμμή για να φεύγουν τα νερά τα οποία πέφτουν στη φωτιά και έχουν αναγκάσει το πλοίο να πάρει μεγάλη κλίση. Παράλληλα δύο σκάφη αντιρρυπαντικά μαζεύουν τα νερά για να μην προκληθεί ρύπανση.
Η φωτιά ξέσπασε στο πάνω κατάστρωμα του γκαράζ και στο πλωριό μέρος του γκαράζ.
Μόλις έφτασε στον Πειραιά το πλοίο, εκτός από τους 875 επιβάτες που βγήκαν σώοι, βγήκαν επίσης και τέσσερα φορτηγά άθικτα από την πυρκαγιά, η οποία όπως ήταν φυσικό είχε εξαπλωθεί.
Ακόμα, να σημειωθεί πως το πλοίο έχει πάρει μεγάλη κλίση. Οι άνδρες τη Πυροσβεστικής άνοιξαν τρύπες πάνω απ' την ίσαλο γραμμή για να φεύγουν τα νερά. Παράλληλα, δύο σκάφη αντιρρυπαντικά μαζεύουν τα νερά για να μην προκληθεί ρύπανση.
Την ίδια ώρα υπάρχει μία «σύγκρουση» μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ, ο οποίος διοικείται από την Cosco.
Ο ΟΛΠ ζητά να πάρουν το πλοίο από εκεί και να το μεταφέρουν σε σημείο καταφυγής έξω απ' το λιμάνι. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» βρίσκεται εκεί κατά παραχώρηση για λόγους έκτακτης ανάγκης και συνεπώς δεν μπορεί να μείνει πολύ εκεί, καθώς η μπούκα του λιμανιού, όπου και βρίσκεται είναι περιοχή transit που δένουν τα κρουαζιερόπλοια.