Να αλλάξει το σύστημα ταξινόμησης των οχημάτων και να μπει τέλος στα στρεβλώσεις που προκάλεσε από το 2016 ο νόμος 4389 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αξιώνουν οι Τελωνειακοί υπάλληλοι. Το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας των Τελωνειακών αποφάσισε ομόφωνα απεργία – αποχή από 7/10 έως και 18/10/2019 από κάθε διαδικασία Τελωνισμού επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επίκειται και εντός της ημέρας συνάντηση της Ομοσπονδίας με τον υφυπουργό Οικονομικών, προκειμένου να εξεταστούν και να δρομολογηθούν λύσεις στο πρόβλημα. Οι Τελωνειακοί ζητούν να μην επιβάλλεται Τέλος Ταξινόμησης στο σύνολο της αξίας των αυτοκινήτων, αλλά κλιμακωτά με προοδευτική κλίμακα και με νέα κριτήρια, αναφέρει το newmoney.
Πριν 3 χρόνια, μετά την εφαρμογή από 1/6/2016 του άρθρου 59 του Ν. 4389/2016, άλλαξαν τα πάντα ως προς την επιβολή του τέλους ταξινόμησης στα επιβατικά αυτοκίνητα, κατέθεσε την πλήρη αντίθεσή της. Από τότε -όπως τονίζει η Ομοσπονδία- οι Τελωνειακοί αλλά και το σύνολο των υπηρεσιακών παραγόντων (προϊσταμένων των τελωνειακών μονάδων και οι αρμόδιες υπηρεσίες των Τελωνειακών Περιφερειών Αττικής και Θεσσαλονίκης) επεσήμαναν τις στρεβλώσεις όπως πχ ότι για 1 ευρώ αξίας ή 1 κυβικό εκατοστό επιβάλλονταν πολύ υψηλότερα τέλη.
Και πρότειναν:
α) Την άμεση αποσύνδεση του φορολογικού συντελεστή (τέλος ταξινόμησης) από τη φορολογητέα αξία του οχήματος (χονδρική ή λιανική), αφού το στοιχείο αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό (συνδέεται και εξαρτάται άμεσα από την εκάστοτε εμπορική πολιτική του πωλητή), εύκολα μεταβαλλόμενο και δεν εμπεριέχει δεδομένα μη αμφισβητούμενα.
β) Κατάργηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου με την καθιέρωση μεθόδου διαμόρφωσης του Τέλους Ταξινόμησης βασισμένη σε αντικειμενικά και εύκολα ελέγξιμα στοιχεία. Η μέθοδος αυτή θα βασίζεται στο συνδυασμό των κατωτέρω στοιχείων:
– Κυβικά εκατοστά (CC) κινητήρα.
– Ιπποδύναμη κινητήρα.
– Οδηγία εκπομπής ρύπων.
– Ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας (προκειμένου για τον προσδιορισμό του Τέλους Ταξινόμησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων).
Με την ανακοίνωσή τους οι Τελωνειακοι επισημαίνουν ότι ότι η χώρα μας είναι αποδέκτης ενός μεγάλου αριθμού μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, παλαιάς τεχνολογίας, με αποτέλεσμα την πρόσθετη επιβάρυνση του περιβάλλοντος και την μη παροχή ασφάλειας στους πολίτες.
Τέλος, καλούν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών και τη διοίκηση της Α.Α.Δ.Ε. να προβούν στις απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να διευθετηθεί οριστικά το εν λόγω θέμα. Όπως τονίζουν «δεν είναι δυνατόν για διαφορά αξίας αυτοκινήτου ύψους 1 ευρώ να καταβάλλεται ο διπλάσιος φόρος (τέλος ταξινόμησης)».