Παρά τις εξαγγελίες, τις αισιόδοξες προβλέψεις και τα λόγια τα μεγάλα με τα οποία βαυκαλίζονται οι αρμόδιοι και κυρίως η κυβέρνηση, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα βρίσκεται σε πτωτική πορεία. Μπορεί οι αναλύσεις για το 2018 να ήταν αρχικά ευοίωνες, όμως στην πράξη η εικόνα είναι απογοητευτική.
Σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας –Cruise Lines International Αssociation οποία το 2017 η Ελλάδα παρέμεινε χαμηλά όσο αφορά τα έσοδα που κατέγραψε από τον συγκεκριμένο κλάδο. Ο τζίρος πέρσι έφθασε τα 546 εκατομμύρια ευρώ αν και η Ελλάδα ήταν ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη με ποσοστό 12% ήτοι σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια αφίξεις επιβατών. Πρώτη ήταν η Ιταλία με 19,9% και 6,7 εκατομμύρια αφίξεις και στη δεύτερη θέση η Ισπανία με 19,5% και 6,6 εκατομμύρια αφίξεις, αναφέρει το newmoney.gr.
Με βάση τον τζίρο από την κρουαζιέρα η Ελλάδα είναι στην 9η θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες που προσελκύουν την κρουαζιέρα πίσω από την Ιταλία, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Φιλανδία και τη Νορβηγία.
Τα κύρια αίτια είναι ότι:
- η Ελλάδα δεν έχει ισχυρό home port, δηλαδή δεν ξεκινάνε και δεν τελειώνουν κρουαζιέρες σε ελληνικά λιμάνια, στον βαθμό που συμβαίνει στις ανταγωνίστριες χώρες
- με εξαίρεση την Celestyal Cruises δεν υπάρχουν άλλες εταιρείες κρουαζιέρας με βάση την Ελλάδα.
- δεν υπάρχει ναυπηγική και επισκευαστική δραστηριότητα. Για παράδειγμα η Ιταλία έχει έσοδα από αυτούς τους τομείς που φθάνουν το 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ από ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων και 323 εκατομμύρια από επισκευές.