Η ιαπωνική εταιρεία αερόσακων Takata που βρέθηκε στο επίκεντρο της μεγαλύτερης ανάκλησης οχημάτων στην ιστορία της αυτοκίνησης, έκανε αίτηση χρεοκοπίας σήμερα σε ΗΠΑ και Ιαπωνία και, όπως ανακοίνωσε, έχει έρθει σε συμφωνία εξαγοράς της από την Key Safety Systems μέ έδρα τις ΗΠΑ, έναντι 1,6 δισ. δολαρίων.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη χρεοκοπία ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τώρα η Takata είναι αντιμέτωπη με κόστη και παθητικό δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς δέχτηκε τεράστιο πλήγμα από τον ελαττωματικό μηχανισμό φουσκώματος των αερόσακων, ο οποίος ευθύνεται για τουλάχιστον 17 θανάτους παγκοσμίως.
Σύμφωνα με το σχέδιο πτώχευσης, η KSS θα αποκτήσει σχεδόν όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Takata, εκτός από ορισμένα τμήματα που αφορούν την απόσυρση των αερόσακων.
Η Takata θα διατηρήσει την κατασκευή των αερόσακων ώστε να συνεχίσει να παρέχει ανταλλακτικά για τους ελαττωματικούς αερόσακους, καταργώντας τις λειτουργίες αυτές σταδιακά, είπαν οι δύο εταιρείες σε κοινή δήλωση.
«Η KSS αποτελεί τον ιδανικό σπόνσορα, καθώς αντιμετωπίζουμε το κόστος που αφορά την απόσυρση του προωθητικού των αερόσακων, και ο καλύτερος συνεταίρος για τους πελάτες, διανομείς και υπαλλήλους της εταιρείας», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Takata, Σιγκεχίσα Τακάντα, σε δήλωσή του.
Ο Τζέισον Λούο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KSS, είπε ότι η «ουσιαστική δύναμη» της επιχείρησης Takata δεν είχε μειωθεί, παρά την απόσυρση. Η KSS θα κρατήσει σχεδόν όλο το προσωπικό της Takata και δεν σκοπεύει να κλείσει κανένα από τα εργοστάσια παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, είπε.
Η αμερικανική εταιρεία θα κρατήσει και τους 60.000 υπαλλήλους της Takata σε 23 χώρες, καθώς και τα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία. Η συμφωνία θα επιτρέψει στη Takata να συνεχίσει να λειτουργεί αδιάλειπτα με ελάχιστες ή έστω με μικρές διακοπές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Από τη μεριά της, η Takata είπε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, ότι τα χρήματα της πώλησης θα διατεθούν για τον συμβιβασμό αποζημίωσης που συμφώνησε με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, και πρόσθεσε ότι η διαδικασία πτώχευσης δεν θα πρέπει να επηρεάσει καθόλου την απόσυρση.
Πρόσθεσε επίσης ότι το τμήμα της εταιρείας στην Ιαπωνία είχε λάβει τη δέσμευση της τράπεζας Sumitomo Mitsui για χρηματοδότηση υπό το καθεστώς προστατευμένης πτώχευσης (DIP) ύψους έως και 25 δισ. γιέν (201 εκατ. ευρώ).
Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της 84χρονης ιαπωνικής εταιρείας έχουν συνδεθεί με τον θάνατο τουλάχιστον 17 ατόμων και τον τραυματισμό πάνω από 180 ατόμων παγκοσμίως. Το μείγμα νιτρικού αμμωνίου που χρησιμοποιείται στους αερόσακους με το πέρασμα του χρόνου και η χρόνια έκθεσή του σε θερμότητα μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη.
Σύμφωνα με το Χρηματιστήριο του Τόκιο, οι μετοχές της Takata θα διαγραφούν στις 27 Ιουλίου. Η μετοχή αναστέλλεται σήμερα, ενώ την Παρασκευή έκλεισε στα 160 γιέν (1,28 ευρώ).