Μετά από 13 χρόνια παρουσίας στην ελληνική και τη διεθνή αγορά κι έχοντας ξεκινήσει την πορεία της ως μία από τις πλέον επιτυχημένες start-ups η Tripsta, φαίνεται να κατεβάζει ρολά, αδυνατώντας να βρεί περαιτέρω χρηματοδότηση προκειμένου να καλύψει υποχρεώσεις της. προς την ΙΑΤΑ.
Η είδηση έγινε γνωστή από τους εργαζομένους στην Αθήνα, 180 περίπου στον αριθμό- που δέχθηκαν χθες σε φορτισμένο κλίμα τις ανακοινώσεις από τον ιδρυτή της εταιρείας κ. Φίλιππο Μπρινκμαν για τερματισμό των συμβάσεων εργασίας τους και για την καταβολή από την εταιρεία των νόμιμων αποζημιώσεων.
O τελευταίος τους ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να απολυθούν, δεδομένων των ανοιγμάτων της εταιρείας. Μέχρι το τέλος Ιουλίου προβλέπεται να παραμείνει στις θέσεις του προσωπικό ασφαλείας
ώστε να εξυπηρετηθούν πελάτες που είχαν αγοράσει εισιτήρια από την πλατφόρμα της εταιρείας.
Σημειωτέον ότι είχε προηγηθεί αντίστοιχη κίνηση με τους 80 περίπου εργαζομένους στα γραφεία της εταιρείας στο Βουκουρέστι, ενώ παραμένουν συγκεχυμένες οι πληροφορίες αναφορικά με το ύψος των ανοιγμάτων.
Πάντως, τα προβλήματα φαίνεται να έγιναν ιδιαίτερα έντονα το τελευταίο διάστημα, με τις υποχρεώσεις ειδικά προς την ΙΑΤΑ (International Air Transport Association) να οξύνουν την κατάσταση και τη διοίκηση της εταιρείας να αναζητεί κεφάλαια ακόμη και στο εξωτερικό, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα.
Σημειωτέον ότι όπως ενημερώνει η ίδια η εταιρεία ήδη από τις 26/6 «λόγω τεχνικού προβλήματος, το τηλεφωνικό μας κέντρο βρίσκεται προσωρινά εκτός λειτουργίας.
Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το πρόβλημα να αποκατασταθεί άμεσα. Παρακαλούμε υποβάλετε το αίτημά σας μέσω ηλεκτρονικής φόρμας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό. Λυπούμαστε για την αναστάτωση».
Τί δήλωνε ο συνιδρυτής της εταιρείας
Στο τέλος της περασμένης χρονιάς κι ενώ τίποτα δεν προμήνυε τη δύσκολη συνέχεια, ο κ. Μπρίνκμαν είχε μιλήσει στο Πρώτο Θέμα για τα σχέδια της εταιρείας το νέο έτος που περιελάμβαναν ανοιγμα σε αγορές της Ασίας, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία: «Την πενταετία της κρίσης, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα βρεθήκαμε σε ένα νέο αρνητικό περιβάλλον όπως και οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Εκ των πραγμάτων, δεχθήκαμε έντονες πιέσεις προσαρμογής, υψηλής αβεβαιότητας και επανεξέτασης της στρατηγικής μας.
Η εξωστρέφεια για εμάς ήταν το κυριότερο μέσο που μας οδήγησε σε ανάπτυξη. Σημαντική απόφαση στην στρατηγική μας ήταν η επέκτασή μας σε αγορές του εξωτερικού, όπως η Ρωσία, η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, οι σκανδιναβικές χώρες κ.α. με ένα πλάνο διεύρυνσης των δραστηριοτήτων μας, σε περισσότερες από 45 ξένες αγορές», ανέφερε ο κ. Φίλιππος Μπρίνκμαν, CEO της Tripsta. «Από το 2011 στο 2012, η ανάπτυξή μας ήταν της τάξεως του 300% και από το 2012 στο 2013 της τάξεως του 100%, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει μόνο το 8% του ετήσιου τζίρου μας.
Το 2015 πήραμε τη στρατηγική απόφαση να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με την airtickets, συγχώνευση που τοποθέτησε την tripsta, με τα τρία εμπορικά σήματα (travelplanet24, tripsta & airtickets®) στην πρώτη θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μέσα στα πέντε μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία στην Ευρώπη. Θεωρώ ότι η αγορά έχει ακόμα δρόμο να διανύσει αλλά αρχίζω σιγά σιγά να βλέπω κάποια θετικά «ανοίγματα».
Συχνά ξεχνάμε να αναφερθούμε στα θετικά της κρίσης: Για παράδειγμα, η φυγή επιστημόνων στο εξωτερικό θεωρώ ότι έχει δημιουργήσει μία νέα γενιά καταρτισμένων στελεχών σε ειδικότητες, που μέχρι πριν λίγο καιρό πολύ δύσκολα μπορούσαμε να βρούμε στην Ελλάδα. Αρκετοί από όσους έφυγαν, επιστρέφουν με περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες.
Για το 2018 στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μία πλατφόρμα με σαφώς βελτιωμένο περιεχόμενο και ακόμα πιο ανταγωνιστικές τιμές. Η επέκτασή μας σε νέες αγορές βρίσκεται πάντα στο στρατηγικό μας πλάνο. Για τη νέα χρονιά θα εστιάσουμε σε αγορές της Ασίας, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία.
Επιπρόσθετα, θα επενδύσουμε σε ένα μοντέλο με περισσότερες επιλογές, όπου ο πελάτης μας θα μπορεί να συνδυάσει διαφορετικά μέσα μεταφοράς όπως πτήση, τρένο και πλοίο. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία, το mobile, το machine learning και την τεχνητή νοημοσύνη αλλά κυρίως στους ανθρώπους της tripsta, με σημαντικό γνώμονα την υψηλή απόδοση».
Ανακοίνωση του Ομίλου Εταιρειών Tripsta
H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.
Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.
Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.
Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.
Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.
Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.
Το ιστορικό
Η Tripsta (travelplanet24, airtickets® & tripsta), η οποία φιγουράριζε μέχρι πρότινος ως η «No. 1 e-commerce επιχείρηση στην Ελλάδα», όπως χαρακτηριστικά δήλωνε η διοίκησή της, σημείωσε συνολικές πωλήσεις εισιτηρίων πάνω από 738 εκατ. ευρώ για το έτος 2017 μέσα από τις πλατφόρμες της, με άνοδο 21,23 % σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ με τη χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου να αγγίζει μέχρι και το 1 ευρώ, κατάφερε να «κλείσει» τη χρονιά με περισσότερες από 2.800.000 πωλήσεις εισιτήριων.
Η εταιρεία περιλαμβανόταν μέσα στα πέντε μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία της Ευρώπης, και το μεγαλύτερο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καλύπτοντας πάνω από 40 αγορές σε όλο τον κόσμο.
Η ίδρυσή της πάει πίσω στο 2005 όταν δύο νέοι επιχειρηματίες με ανήσυχο πνεύμα ίδρυσαν μια startup εταιρεία σε μια πόλη με ιστορία και άφθονους τουριστικούς πόρους, την Αθήνα. O Φίλιππος Μπρίνκμαν, συνιδρυτής και CEO της εταρείας, σπούδασε στο Munich Business School (MBS) και για κάποια διαστήματα στα Regents Business School στο Λονδίνο και European Business School στη Μαδρίτη. Έχει εργαστεί στην Capeo AG.
Η ιδέα για την εταιρεία γεννήθηκε το 2004, όταν ο κ. Μπρινκμαν εξέτασε τη δυνατότητα της διάθεσης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στους διεθνείς ταξιδιώτες μέσω Internet και ανακάλυψε ότι δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα. Για τον ίδιο και το συνιδρυτή του Kristof Keim ήταν μια ευκαιρία να εισάγουν και στην Ελλάδα το ήδη ώριμο και επιτυχημένο στο εξωτερικό επιχειρηματικό μοντέλο.
Η εταιρεία ήταν η travelplanet24, η οποία αναπτύχθηκε γρήγορα και μετονομάστηκε σε Tripsta S.A.Τον Απρίλιο του 2015, συχγωνεύθηκε με την airtickets και δημιούργησαν έναν από τα 5 μεγαλύτερα ταξιδιωτικά γραφεία σττην Ευρώπη με 300 εργαζόμενους. Η εξυπηρέτηση πελατών είναι διαθέσιμη σε δέκα γλώσσες και διαθέτει και πολλές επιλογές πληρωμής με 98.3% των κρατήσεων να γίνονται 100% online.
Η Travelplanet24/Tripsta εξελίχθηκε σταδιακά ως το το νούμερο 1 online ταξιδιωτικό γραφείο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, προσφέροντας στους επισκέπτες της ιστοσελίδας τη δυνατότητα, όλο το 24ωρο και σε πραγματικό χρόνο, να κλείσουν αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Αξιοποιώντας την τεχνολογία η Travelplanet24 προσέφερε πλήρη και ελκυστική γκάμα προϊόντων στον ταξιδιωτικό τομέα και διέθετε μια από τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες online κρατήσεων στο internet. Η εταιρεία έφθασε να δραστηριοποιείται σε πάνω από 40 αγορές με την επωνυμία Tripsta και γραφεία στο Σύνταγμα, το Βουκουρέστι και στο Σάο Πάολο.
ΠΗΓΗ: NEWMONEY.GR