Τη διετία 2015-2016 τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών από πωλήσεις εισιτηρίων υποχώρησαν στα 192 εκατ. ευρώ έναντι 242,5 εκατ. την τριετία 2012-2014. Για την ίδια περίοδο η επιδότηση στις συγκοινωνίες αυξήθηκε 18% και ανήλθε σε 120 εκατ. ευρώ παρά το γεγονός ότι το προηγούμενο διάστημα είχε περικοπεί κατά 50%, ενώ εκτινάχθηκαν τα έξοδα προς τρίτους κατά 91%, αναφέρει το protothema.
Στη δυσμενή εικόνα για τα ΜΜΜ, προστίθεται η δραστική μείωση στο στόλο οχημάτων που από 2.100 λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους περίπου 850 αλλά και στο μεγάλο έλλειμμα του ελεγκτικού μηχανισμού που περιορίζεται σε 13 ελεγκτές εισιτηρίων για ένα δίκτυο 272 γραμμών και 12.000 δρομολογίων ετησίως. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις διαπιστώσεις για την δραματική υποβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών την τελευταία τριετία που παρουσίασε χθες σε συνέντευξη τύπου ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης και πρώην υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών και ο αρμόδιος τομεάρχης κ. Κώστας Καραμανλής.
Σύμφωνα με τα στελέχη της ΝΔ, οι μεγάλες σπατάλες επεκτάθηκαν και στις παροχές προς τρίτους, οι οποίες εμφανίζουν αύξηση 61% την διετία 2015-2016 καθώς και στις δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης που αυξήθηκαν κατά 30%. «Ειδικά για το κόστος ασφάλειας και φύλαξης, αν συγκρίνουμε με το 2014, (με βάση τους δημοσιευμένους και εγκεκριμένους ισολογισμούς) από 2 εκατ. ευρώ στον ισολογισμό του 2014 αυτό αυξήθηκε σε 4,4 εκατ. ευρώ το 2015 και 5,7 εκατ. ευρώ το 2016. Δηλαδή η αύξηση από το 2014 έφτασε το 172%» ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.
Σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο κ. Καραμανλής, υποστήριξε χθες ότι η λειτουργία του παραμένει προβληματική, δυσκολεύοντας την καθημερινότητα της μεσαίας τάξης και όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη να μετακινηθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Θεσμοθετούν και υλοποιούν το μέτρο με προχειρότητα και χωρίς στοιχειώδη λογική και όλα αυτά στο πόδι, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή χωρίς ακόμα και τώρα να μπορεί να εφαρμοστεί κανονικά το μέτρο».