Ηλεκτρονική ή τηλεφωνική έχει γίνει από σήμερα η επικοινωνία των φορολογουμένων με τις εφορίες λόγω του κοροναϊού.
Με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργου Πιτσιλή η προσέλευση κοινού στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ περιορίζεται στο απολύτως απαραίτητο όπως άλλωστε και η φυσική παρουσία των εργαζομένων στο πλαίσιο λήψης μέτρων προστασίας και περιορισμού της μετάδοσης του ιού.
Η ΑΑΔΕ έδωσε στη δημοσιότητα έναν πλήρη κατάλογο στοιχείων επικοινωνίας με όλες τις υπηρεσίες της μέσω email και τηλεφώνου καλώντας τους πολίτες να αξιοποιήσουν αυτά τα στοιχεία εάν χρειάζονται οποιαδήποτε υπηρεσία από Εφορίες, Τελωνεία, Χημεία, Κεντρικές Υπηρεσίες και Ελεγκτικά Κέντρα, αναφέρει το in.gr.
Ο κατάλογος είναι διαθέσιμος στο link: http://aade.gr/eidikos-katalogos-stoiheion-epikoinonias-me-ypiresies-aade
Με την απόφαση Πιτσιλή η προσέλευση του κοινού περιορίζεται στο απολύτως απαραίτητο και η επικοινωνία θα γίνεται ως εξής:
– Οι συναλλασσόμενοι θα διατυπώνουν τα αιτήματά τους τηλεφωνικά ή μέσω email. Στη δεύτερη περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο συναλλασσόμενος να αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο).
– Όλα τα έγγραφα, που ζητούν οι ενδιαφερόμενοι, θα τους αποστέλλονται μέσω email και θα πρέπει να έχουν τα στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου υπαλλήλου.
– Σε περίπτωση, που δεν είναι εφικτό ο ενδιαφερόμενος να εξυπηρετηθεί εξ αποστάσεως, αλλά πρέπει να επισκεφθεί την υπηρεσία, αυτό γίνεται μόνο μέσω ραντεβού. Το αίτημα για ραντεβού διατυπώνεται μέσω email ή τηλεφώνου.
– Στην είσοδο των υπηρεσιών, θα υπάρχει υπάλληλος, που θα υποδέχεται τους συναλλασσόμενους, θα ελέγχει αν όντως έχουν κλείσει ραντεβού, και θα τους κατευθύνει σχετικά, ώστε να είναι ελεγχόμενη η αναμονή και η είσοδός τους.
– Σε αυτή την κατεύθυνση, πραγματοποιούνται οι αναγκαίες προσαρμογές των χώρων για την υποδοχή, αναμονή και εξυπηρέτηση των πολιτών.
Την ίδια στιγμή, η ΑΑΔΕ λαμβάνει μέτρα για την προστασία των εργαζομένων της και των πολιτών. Έτσι, από σήμερα όλες οι υπηρεσίες θα λειτουργούν με τη φυσική παρουσία του 1/3 των εργαζομένων τους, με εναλλαγή ανά εβδομάδα (για παράδειγμα, αν μια υπηρεσία έχει 30 υπαλλήλους, οι πρώτοι 10 την πρώτη εβδομάδα, οι επόμενοι 10 τη δεύτερη, και οι επόμενοι 10 την τρίτη, και ούτω καθεξής). Τα 2/3 θα δουλεύουν από το σπίτι τους με τηλεργασία. Οι υπάλληλοι, που θα εργάζονται εξ αποστάσεως, στο πλαίσιο της ατομικής ευθύνης, θα περιορίσουν τις μετακινήσεις τους στις απολύτως απαραίτητες.
Επιπλέον, ορίζεται προσωπικό ασφαλείας για την αντιμετώπιση εξαιρετικών καταστάσεων.