Η βιομηχανία της κρουαζιέρας βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη. Σύμφωνα με τις προβλέψεις από 25,3 εκατομμύρια πολίτες σε όλο τον κόσμο αναμένεται να πραγματοποιήσουν μία κρουαζιέρα μέσα στο 2017, σχεδόν 4% περισσότεροι από το 2016. Πρόκειται για μια βιομηχανία μοναδική καθώς έχει κινηθεί ανοδικά κάθε έτος για τρεις δεκαετίες, και με συνολική αύξηση κατά 62% την δεκαετίας 2007-2016. Η έννοια της «κυκλικότητας» των οικονομικών δραστηριοτήτων. Συνολικά τα ιδιαίτερα ενθαρρυντικά μεγέθη της κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων των ναυπηγήσεων, εκτιμάται ότι δημιουργούν κύκλο εργασιών που προσεγγίζει τα 11 εκ. δολάρια.
Το θέμα είναι ότι η Ελλάδα χάνει όχι μόνο λεφτά από τους τουρίστες κρουαζιέρας που για φέτος υπολογίζονται κατά 11% λιγότεροι αλλά και από τις επισκευές/μετασκευές. Πολλές εταιρείες θα θέλανε να φέρουν κρουαζιερόπλοια σε ελληνικές μονάδες γιατί τις βολεύει γεωγραφικά και δεν μπορούν με αποτέλεσμα να πηγαίνουν όσο αφορά τη Μεσόγειο, στη Μάλτα, στη Ρουμανία και στην Τουρκία, αναφέρει το newmoney .
Την εικόνα αποτυπώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες: «Μέσα στο 2016 γίνανε μετασκευές 40 κρουαζιερόπλοιων με 1,8 δισ. δολάρια. Δεν έγινε καμιά στην Ελλάδα, γίνανε σε άλλα μέρη της Ευρώπης, ακόμη και στις Μπαχάμες.
Το 2017-2020 προγραμματίζονται πάνω από 22 μετασκευές. Δεν έχει προγραμματιστεί καμία για την Ελλάδα.
Το 2015 φτάσαμε 4,6 δισ. παγκοσμίως.
Το 2016 το ποσό ανέβηκε στα 6,5 δισ. Θα έπρεπε να υπολογίσουμε, τουλάχιστον, ένα 10% να παίρναμε στην Ελλάδα, που είναι, περίπου, 650 εκατ. όφελος. Τα λεφτά αυτά χάνονται».
Όσο αφορά για τα στοιχεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2017 αναφέρει: «Όντως, η κρουαζιέρα φέτος, παρ’ όλες τις αρνητικές αρχικές προβλέψεις που είχαμε, έχει βελτιωθεί βάσει αριθμών στον Πειραιά και στα Χανιά.
Ως γενική εικόνα όμως έχουμε φτάσει περίπου 20% λιγότερες προσεγγίσεις συνολικά στην επικράτεια και 11% μόνο επιβάτες» και προσθέτει: «Επίσης, σχετικά με αυτό που λένε κάποιοι ότι η κρουαζιέρα δεν αφήνει λεφτά, όντως είναι περιορισμένα τα λεφτά που αφήνει ο επιβάτης, αλλά κανένας δεν έχει συνειδητοποιήσει το τι καλό αφήνει η κρουαζιέρα με τη διαφήμιση που γίνεται παγκοσμίως. Έχουμε στοιχεία, ότι ένα 25% των επιβατών κρουαζιέρας ξαναέρχονται στη χώρα μας για διακοπές. Είναι η καλύτερη διαφήμιση που μπορεί να γίνει και έχουν έρθει πραγματικά επιβάτες ξανά και ξανά στα νησιά μας και είναι ένα κομμάτι της αύξησης του τουρισμού που έχουμε αυτή τη στιγμή».