Οι 'Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν όλο το παιχνίδι των αγοραπωλησιών πλοίων. Τους δύο πρώτους μήνες του 2018 έδωσαν 574,3 εκατομμύρια δολάρια για την αγορά 44 πλοίων. Επίσης, προηγούνται και στις πωλήσεις αφού έχουν εισπράξει 703,7 εκατομμύρια δολάρια. Το ισοζύγιο είναι θετικό κατά 129,4 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία της Αllied Shipping Research.
Όμως δέχονται πίεση μεγάλη από τους Κινέζους οι οποίοι έχουν αγοράσει 42 πλοία έναντι 501,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Εάν προσθέσουμε και τα έξι πλοία της Σιγκαπούρης , τα οποία αναφέρονται ξεχωριστά τότε τα κινεζικά συμφέροντα προηγούνται κατά τέσσερα πλοία. Όμως δεν πουλάνε καράβια οπότε η δραστηριοποίησή τους είναι μονόπλευρη σε αυτή τη φάση, αναφέρει το newmoney.
Από τα 44 πλοία που αγόρασαν οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 29 είναι φορτηγά αξίας 380,4 εκ. οκτώ δεξαμενόπλοια αξίας 157,7 εκατ. έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 22 εκ. και ένα υγραεριοφόρο αξίας 14,2 εκατ.
Από τα 48 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 41 είναι φορτηγά τέσσερα δεξαμενόπλοια και ένα containreship.
Στην τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί που έδωσαν 223,4 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 37 πλοία εκ των οποίων δύο φορτηγλα, 13 δεξαμενόπλοια και 22 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Συνολικά μέσα στον πρώτο δίμηνο του 2018 έχουν αγοραστεί 243 πλοία ήτοι 117 φορτηγά, 64 δεξαμενόπλοια, 58 containerships και τέσσερα υγραεριοφόρα συνολικής αξίας τριών δισεκατομμυρίων δολαρίων.