Στον πιλότο του αεροσκάφους του Boeing της Malaysia Airlines οδηγούν οι έρευνες των εμπειρογνωμόνων για τη μυστηριώδη εξαφάνιση της πτήσεις MH370, πριν από τέσσερα χρόνια και πιο συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 2014.
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, οι 238 επιβάτες έπεσαν θύματα του πιλότου Ζαχάρι Αμάντ Ζαχ, που ήθελε να αυτοκτονήσει και έριξε το αεροσκάφος πιθανότατα στα νερά του Ινδικού Ωκεανού.
Μιλώντας στην αυστραλιανή εκπομπή 60 Μinutes, οι ειδικοί θεωρούν ότι η πτώση του αεροσκάφους ήταν σκόπιμη ενέργεια του πιλότου. Σε κάθε περίπτωση, όλοι θεωρούν ότι η πιθανότητα ατυχήματος είναι μόλις «μία στο τρισεκατομμύριο».
«Ο πιλότος αυτοκτόνησε», εκτιμά ο ερευνητής Λάρι Βανς, εκτιμώντας ότι οδήγησε το αεροσκάφος σε ένα απομονωμένο σημείο με στόχο να το εξαφανίσει. «Δυστυχώς δολοφόνησε επίσης όλους τους υπολοίπους που βρίσκονταν στο αεροσκάφος και το έκανε επίτηδες».
Παρόμοια άποψη διατύπωσε και ο πρώην υπουργός Μεταφορών της Αυστραλίας, Μαρτίν Ντολάν, που ανέφερε ότι ο πιλότος το είχε σχεδιάσει και το έκανε εσκεμμένα.
Το αεροσκάφος εκτελούσε το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ – Πεκίνο και μετέφερε 239 επιβάτες. Τα συντρίμμια που βρέθηκαν στη Μοζαμβίκη είναι σχεδόν σίγουρο ότι ανήκουν στην εξαφανισμένη πτήση ΜΗ370.
Εξαφάνισε από τα ραντάρ το αεροσκάφος πριν το ρίξει
Οι εμπειρογνώμονες επισημαίνουν ότι ο πιλότος φρόντισε σκόπιμα να εξαφανίσει το αεροπλάνο από τα ραντάρ, πριν το ρίξει. Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι έκανε προσεκτικούς ελιγμούς πάνω στα σύνορα της Μαλαισίας με την Ταϊλάνδη, επιδιώκοντας να μην τον πιάσουν τα ραντάρ. Αφού το πέτυχε, μπόρεσε να ρίξει το αεροσκάφος χωρίς να καταγράφονται οι κινήσεις του.
«Όπως το αεροσκάφος περνούσε πάνω από τη Μαλαισία και την Ταϊλάνδη, κινούνταν στα σύνορα. Ο πιλότος έμπαινε και έβγαινε εναλλάξ πάνω στις δύο χώρες. Ως αποτέλεσμα, οι ελεγκτές δεν ασχολήθηκαν από αυτό το μυστηριώδες αεροπλάνο, καθώς ο Μαλαισιανός σκέφτηκε ότι ανήκει στη δικαιοδοσία της Ταϊλάνδης και ο Ταϊλανδός ότι ανήκει στη δικαιοδοσία της Μαλαισίας», υποστήριξε ο πιλότος και εκπαιδευτής Σάιμον Χάρντι. Μάλιστα, ο Χάρντι σημείωσε ότι θα εφάρμοζε την ίδια ακριβώς μέθοδο αν ήθελε να εξαφανίσει ένα αεροπλάνο.
Λόγω των κινήσεων ακριβείας, δεν τον έπιασαν ούτε τα στρατιωτικά ραντάρ, καθώς ούτε η Ταϊλάνδη, ούτε η Μαλαισία επιχείρησαν να καταρρίψουν το Boeing 777 με πολεμικά αεροσκάφη.
Πώς εξηγείται η περίεργη στροφή
Σύμφωνα με το Χάρντι, όλα αυτά εξηγούν το λόγο που ο πιλότος Ζαχάρι έκανε απότομη στροφή προς τα βορειοανατολικά. Όπως εξηγεί, η στροφή έγινε όσο πετούσε πάνω από την πόλη που γεννήθηκε, την Πενάνγκ.
Ο Χάρντι εκτιμά ότι ο πιλότος ήθελε να αποχαιρετίσει την Πενάγκ πριν οδηγήσει σε πτώση το αεροσκάφος και μάλιστα, σε σημείο που γνώριζε ότι δεν θα μπορούσε να βρεθεί ποτέ.
Οι λόγοι που έριξε το αεροσκάφος
Τόσο ο πιλότος Ζαχάρι, όσο και ο συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ. Θεωρήθηκαν ύποπτοι από τις πρώτες ημέρες της εξαφάνισης του Boeing.
Με βάση τις φήμες, ο γάμος του Ζαχάρι είχε προβλήματα και η γυναίκα του ήθελε να χωρίσουν. Ως εκ τούτου, ο πιλότος αποφάσισε να ρίξει το αεροπλάνο.
Σύμφωνα με άλλη θεωρία, έκανε αεροπειρατεία στο αεροπλάνο που οδηγούσε, διαμαρτυρόμενος για τη φυλάκιση του αρχηγού της αντιπολίτευσης της Μαλαισίας Ανγουορ Ιμπραχίμ, με σκοπό να αποσταθεροποιήσει την κυβέρνηση του Ναγίμπ Ραζάκ.
Ωστόσο, οι αδερφές του είχαν αρνηθεί και τα δύο σενάρια, επισημαίνοντας ότι αφενός ο γάμος του δεν είχε προβλήματα και αφετέρου ότι δεν ήταν τόσο έξυπνος για να αποφύγει όλους τους δορυφόρους στον κόσμο.