Μόνο η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ., που ανήκει στον όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς κατέθεσε κατά πληροφορίες προσφορά στον 6ο κατά σειρά διαγωνισμό για την κατασκευή και διαχείριση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, στο διαγωνισμό που προωθεί η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Οι Κινέζοι της Cosco είχαν ξεκαθαρίσει εδώ και εβδομάδες πως δεν πρόκειται να καταθέσουν προσφορά, επειδή ο διαγωνισμός αφορά στην αξιοποίηση μικρού τμήματος (588 στρέμματα) από τα περίπου 2.000 στρέμματα που κατέχει συνολικά ο ΟΣΕ στο Θριάσιο. Φαίνεται, μάλιστα, πως δεν καλύφθηκαν με τις τελευταίες αλλαγές στην προκήρυξη, οι οποίες προβλέπουν ότι ο επενδυτής στον οποίο θα παραχωρηθούν τα 588 στρέμματα για την κατασκευή του εμπορευματικού θα έχει μελλοντικά τον πρώτο λόγο και για τα υπόλοιπα 1.500 στρέμματα. Εμφανίζονται παράλληλα να συζητούν με τους Ιταλούς της Ferrovie, που επικράτησαν στο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την εκμετάλλευση γειτονικών αποθηκών του ΟΣΕ στο Θριάσιο.
Γιατί οι Κινέζοι χρειάζονται το Θριάσιο; Γιατί το Εμπορευματικό Κέντρο θα τους επιτρέψει να αποσυμφορήσουν τμήματα του λιμανιού του Πειραιά, ώστε να αναπτύξουν δραστηριότητες που θεωρούν πως έχουν σημαντικά περιθώρια. Για παράδειγμα αναζητούν τρόπο για να ενισχύσουν τον τερματικό σταθμό μεταφοράς αυτοκινήτων (car terminal). Η έκταση του Θριασίου μπορεί να συμβάλει και στην υπογραφή συμφωνιών που δεν θα προβλέπουν μόνο διακίνηση εμπορευμάτων, αλλά και κάποιας μορφής συναρμολόγηση κ.λπ.
Επειτα από απανωτές αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης, η εν εξελίξει διαδικασία (ο έκτος κατά σειρά διαγωνισμός τις τελευταίες δεκαετίες.) προβλέπει πως το έργο ανάπτυξης του διεθνούς Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης της έκτασης των 588 στρεμμάτων.
Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού που θα γίνει η παραχωρησιούχος και η οποία θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 50 έτη του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Ο επενδυτής θα έχει τη δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων, ενώ το ακίνητο διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι του Πειραιά, με το οποίο θα λειτουργήσει ουσιαστικά συμπληρωματικά.