Θετικό ταμείο με σημαντική αύξηση κατά 28% στο έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2019 σε σχέση με πέρσι, καταγράφει για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Η συνεισφορά του νέου κομίστρου στα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΑΣΑ δείχνει να περιορίζει σταδιακά τις μεγάλες απώλειες από την εισιτηριοδιαφυγή, καλλιεργώντας προσδοκίες για τον περιορισμό και την σταδιακή εξάλειψη των ελλειμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες.
Για την πορεία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα έσοδα της ΟΑΣΑ, μίλησε χθες από το βήμα του συνεδρίου του Economist για τις υποδομές στην ΝΑ Ευρώπη, ο γενικός διευθυντής της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, κ. Γιώργος Αγραφιώτης, αναφέρει το newmoney.
Η ελληνική εταιρεία μαζί με την Κορεάτικη LG, έχουν αναλάβει την λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που περνά από το στάδιο των δυσλειτουργιών που συνάντησε τους προηγούμενους μήνες, στην φάση της πλήρους εφαρμογής ανταποκρινόμενο στις υψηλές απαιτήσεις του σχεδιασμού του.
Η βελτίωση των εσόδων είχε φανεί από πέρσι, όταν ο Οργανισμός, είχε ανακοινώσει αύξηση κατά 20% των εσόδων.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι ένα από τα έργα ΣΔΙΤ που υλοποίησε επιτυχώς η Ειδική Γραμματεία συγχρηματοδοτούμενων έργων με επικεφαλής τον κ. Νίκος Ματζούφα. Χθες κατά την διάρκεια του συνεδρίου, ο Ειδικός Γραμματέας κάνοντας έναν απολογισμό του έργου του, ανακοίνωσε ότι μέχρι σήμερα έχουν υπογραφεί 14 συμβάσεις ΣΔΙΤ, συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ.
Πρόσφατα μάλιστα εγκρίθηκαν από την διυπουργική επιτροπή άλλα τρία έργα (δύο έργα οδοφωτισμού και ένα οδικό έργο), ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο των συμπράξεων, το οποίο πλέον περιλαμβάνει 11 συνολικά έργα (εγκεκριμένα ή σε διαγωνιστική διαδικασία) αξίας 1,5 δισ. ευρώ.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη ύψους 200 εκ. ευρώ που θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ και ο ανάδοχος θα αμοίβεται με «πληρωμές διαθεσιμότητας», καθώς και ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη ευρυζωνικών δικτύων σε ολόκληρη την Ελλάδα προϋπολογισμού περί τα 700.000.000 ευρώ. Άμεσα θα δημοπρατηθεί και η ΣΔΙΤ για το κτίριο Εκπαίδευσης – Πολιτισμού – Νέου Μουσείου και Βιβλιοθήκης της Ακαδημίας Αθηνών.
Ο κ. Ματζούφας αναφέρθηκε επίσης και στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, λέγοντας ότι η μονάδα επεξεργασίας της περιφέρειας Ηπείρου, που κατασκευάστηκε και διαχειρίζεται η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, είναι το έργο που ολοκληρώθηκε ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλη αντίστοιχη επένδυση στην Ευρώπη.
Η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή έχει αναλάβει και το έργο ΣΔΙΤ για τη διαχείριση απορριμμάτων της περιφέρειας Πελοποννήσου, που μετά τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις εκτιμάται ότι μπορούν να ξεκινήσουν στις αρχές του καλοκαιριού.
Ο κ. Αγραφιώτης περιέγραψε την κατάσταση των απορριμμάτων, λέγοντας πως από τα 5,5 εκατομμύρια απόβλητα που παράγονται ετησίως στην Ελλάδα, ουσιαστική επεξεργασία γίνεται κυρίως στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου. «Σε αυτές τις περιοχές δεν περιλαμβάνονται η Αττική και η Θεσσαλονίκη και άρα βρισκόμαστε κοντά στο μηδέν» τόνισε. Εξήγησε πως το ισχύον Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) αποκλείει τεχνικές λύσεις με τις οποίες θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τη διαχείριση απορριμμάτων της Αττικής, προτείνοντας αλλαγές εάν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές.
Όπως δήλωσε, αν προχωρήσουν οι ΣΔΙΤ απορριμμάτων θα κινητοποιηθούν επενδύσεις 2,5 δις. ευρώ, αύξηση του κύκλου εργασιών του κλάδου κατά 2 δισ. ευρώ το χρόνο και περίπου 15.000 νέες θέσεις εργασίας. Ο ίδιος είπε ότι οι συμπράξεις είναι μονόδρομος καθώς οι εθνικοί πόροι για έργα είναι περιορισμένοι, καλύπτοντας περίπου το 30% όσων απαιτούνται για τα έργα.