Την κούρσα στις αγοραπωλησίες πλοίων οδηγούν οι ελληνόκτητες εταιρείες το 2017. Από τις αρχές του χρόνου έως και την 13η Οκτωβρίου έχουν επενδύσει 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 240 πλοίων όλων των τύπων.
Η ανάκαμψη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου έχει ως αποτέλεσμα οι Έλληνες να ρίχνουν το βάρος στην αγορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied, αναφέρει το newmoney.
Πιο συγκεκριμένα, από τα 3,7 δισεκατομμύρια τα δύο δισ. έχουν δοθεί για την απόκτηση φορτηγών. Έχουν επενδύσει με λίγα λόγια το 66% από τα κεφάλαια που έδωσαν και πήραν 152 φορτηγά που είναι το 63% του συνολικού αριθμού καραβιών που απέκτησαν οι Έλληνες μέσα στο 2017.
Επίσης, έδωσαν 1,3 δισ. για 57 δεξαμενόπλοια, 208 εκ. για 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 167 εκατομμύρια για τρία υγραεριοφόρα.
Τα 2 δισ. δολάρια που δαπανήθηκαν από Έλληνες για τα φορτηγά πλοία είναι το 28,9% επί του συνόλου των χρημάτων που επενδύθηκαν παγκοσμίως για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων. Οι ναυτιλιακές εταιρείες ανά τον κόσμο έχουν δώσει μέσα στο 2017 6,9 δισ. για 553 φορτηγά.
Τα 152 φορτηγά των Ελλήνων αποτελούν το 27,4% του συνολικού αριθμού φορτηγών που έχουν αγοραστεί μέσα σε 41 εβδομάδες το 2017.
Πλήρης η κυριαρχία των ελληνικών συμφερόντων.
Το ενδιαφέρον για αγορά φορτηγών πλοίων είναι παγκόσμιο. Και αυτό γιατί έχουν αγοραστεί έως τώρα συνολικά 1.275 πλοία εκ των οποίων 553 είναι φορτηγά, ποσοστό 43,3%!
Για τα 1.275 πλοία έχουν δοθεί συνολικά 16,2 δισεκατομμύρια δολάρια από τα οποία τα 6,9 για φορτηγά πλοία, ποσοστό 42,5%.
Όσον αφορά στους άμεσους ανταγωνιστές των ελληνικών εταιρειών είναι οι κινεζικές με επενδύσεις 1,7 δισ. για αγορά συνολικά 164 πλοίων. Οι Έλληνες έχουν επενδύσει τα διπλάσια ποσά.
TAGS: