Ποσοστό πάνω από 80% των ιδιοκτητών που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των βραχυχρόνιων μισθώσεων τουριστικών κατοικιών δηλώνει ότι κάνει δήλωση στην εφορία και θεωρεί επίσης ότι συμβάλλει με τη δραστηριότητά του αυτή στην εθνική οικονομία.
Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου πραγματοποίησε επιστημονική μελέτη σχετικά με τις επιπτώσεις της Οικονομίας Διαμοιρασμού στους ιδιοκτήτες σπιτιών την οποία παρουσίασαν χθές στο συνέδριο Bnb Guest οι κ.κ. Δρ. Σοφοκλής Σκούλτσος, καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Δρ. Αλέξιος – Πατάπιος Κόντης, Σύμβουλος Τουριστικού Μάρκετινγκ, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Στην έρευνα απάντησαν Ελληνες οικοδεσπότες, με το δείγμα ωστόσο να είναι αρκετά αντιπροσωπευτικό αν ληφθεί υπόψη ότι οι περισσότεροι από αυτούς έχουν σημαντική δραστηριότητα στην οικονομία διαμοιρασμού και ποσοστό πάνω από 70% είχαν πάνω από 1 χρόνο εμπειρία στην Aribnb και ποσοστό 37% μία εμπειρία 3 ετών και πάνω, αναφέρει το newmoney.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, ο βασικός παράγοντας που ώθησε τους ιδιοκτήτες στην Ελλάδα να ασχοληθούν με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ώστε να εξασφαλίσουν ένα επιπλέον εισόδημα ή να βρούν διέξοδο από την οικονομική κρίση. «Στην Ελλάδα τα αποτελέσματα διαφέρουν στο σημείο ότι οι Ελληνες ιδιοκτήτες ενδιαφέρονται για το εισόδημα, ενώ στο εξωτερικό κερδίζει έδαφος και η τάση για μεγαλύτερη ανάγκη για κοινωνική συναναστροφή. Ενα βασικό συμπέρασμα λοιπόν είναι το γεγονός ότι η οικονομική κρίση ώθησε ειδικά τους Ελληνες να μπούν σε αυτή τη διαδικασία», ανέφεραν οι μελετητές.
Επιπλέον, όπως προκύπτει από την έρευνα, το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος διαχειρίζεται μόνο του τα διαμερίσματα που έχει, ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι περίπου 1 στους 4, με βάση τις απαντήσεις, νοικιάζει την ιδιοκτησία του για πάνω από 150 μέρες το χρόνο, όπερ σημαίνει ότι πρόκειται για σχεδόν ...πλήρη απασχόληση και σημαντικό εισόδημα.
Οσον αφορά τις οικονομικές επιπτώσεις, η ματιά των ιδιοκτητών στρέφεται περισσότερο προς τα ...γενικότερα οφέλη, θεωρώντας ότι είναι σημαντικά αν ληφθεί υπόψη η κατανάλωση που γίνεται στα γύρω καταστήματα και στις γειτονιές. «Δεν βλέπουν τόσο το προσωπικό τους συμφέρον όσο τη συνεισφορά στην εθνική οικονομία», αναφέρουν οι μελετητές.