Ο Έλον Μασκ παρέστη σε μια λαμπρή εκδήλωση, η οποία είχε διοργανωθεί σε απόσταση λίγων ωρών από τη γενέτειρα της μηχανής εσωτερικής καύσης. Εκεί, ο δισεκατομμυριούχος επικεφαλής της Tesla, αποφάσισε να ανακοινώσει τα νέα, ενώπιον μερικών από τους παγκοσμίως μεγαλύτερους επιχειρηματικούς κολοσσούς στον κλάδο αυτοκινήτων: η Tesla Inc. σχεδιάζει να δημιουργήσει κατάστημα στη «γειτονιά» τους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της μεγάλης αυτής εταιρείας ανακοίνωσε την Τρίτη ότι η Tesla θα ολοκληρώσει το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της, με ένα υπερ-εργοστάσιο στην περιοχή του Βερολίνου. Σε μια τελετή απονομής βραβείων, στρωμένη με κόκκινα χαλιά, στην οποία συμμετείχαν οι επικεφαλής της BMW AG, της Volkswagen AG και της Audi AG, Ο Μασκ είπε ότι η εταιρεία του θα δημιουργήσει επίσης ένα κέντρο μηχανολογίας και σχεδιασμού κοντά στο νέο αεροδρόμιο της πόλης.
«Μερικά από τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο κατασκευάζονται προφανώς στη Γερμανία», ανέφερε ο Μασκ, παραλαμβάνοντας το βραβείο για το Model 3, το οποίο ξεπέρασε τα αντίστοιχα σεντάν μοντέλα της BMW και της Audi ως το καλύτερο όχημα μεσαίου μεγέθους της χρονιάς. Είπε ακόμα ότι η χώρα «δεν είναι πίσω» στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πάντως, τα νέα δεν αιφνιδίασαν πολύ. Ο Μασκ είχε αναφέρει παλαιότερα ότι η Tesla θα ανακοινώσει τη θέση στην οποία θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ευρώπη (το περίφημο Gigafactory 4) πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους και ότι η Γερμανία ήταν πρώτη επιλογή στις σχετικές συζητήσεις.
Ωστόσο, ενίσχυσε τη φήμη του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας για την κλίση του προς τη δραματουργία. Μόλις λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση των κερδών της εταιρείας, που ήταν μεγαλύτερα των αναμενομένων κι οδήγησαν τη μετοχή της Tesla σε ράλι κερδών ο Μασκ έριξε το γάντι μπροστά σε κορυφαία στελέχη ανταγωνιστριών εταιρειών που δεν εκλαμβάνουν πλέον την εταιρεία του ως αυτοκινητοβιομηχανία που απευθύνεται σε ειδικό κοινό.
«Ο Έλον Μασκ έχει την ικανότητα να ταράζει τα νερά», δήλωσε ο Τζον Μπόιντ, επικεφαλής μιας εταιρίας που εδρεύει στο Πρίνστον του Νιου Τζέρσεϊ κι ασχολείται με την επιλογή χώρων κατασκευής βιομηχανικών μονάδων. «Η Γερμανία όχι μόνο έχει να επιδείξει κορυφαίες δεξιότητες κατασκευής και θετική δυναμική της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά υπάρχει μια συσσωρευμένη αξία για την Tesla που οικοδομεί σταδιακά μια σημαντική παρουσία στη Γερμανία – ένα κράτος συνώνυμο με την κατασκευή αυτοκινήτων ποιότητας και υψηλών απαιτήσεων».
Το Brexit έστειλε το υπερεργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο
Με δηλώσεις του στην ιστοσελίδα του περιοδικού Auto Express ο Μασκ δήλωσε ότι «το Brexit κατέστησε πολύ επικίνδυνη τη δημιουργία ενός Giga-εργοστασίου στο Ηνωμένο Βασίλειο»
Σημειώνεται ότι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nissan, έχουν ανακοινώσει ότι μια άτακτη αποχώρηση από το μπλοκ, όπου οι εταιρίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με δασμούς χωρίς μια μεταβατική συμφωνία, δεν θα είναι βιώσιμη και θα θέσει σε κίνδυνο ολόκληρο το επιχειρηματικό τους μοντέλο.
Το βρετανικό υπουργείο αρμόδιο για τις επιχειρήσεις αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο αναφορικά με το δημοσίευμα για την Tesla.
Αντίθετα, στη Γερμανία η Ραμόνα Ποπ, αρμόδια για τις Οικονομικές Υποθέσεις στην τοπική κυβέρνηση του Βερολίνου, δήλωσε ότι μόνο στην παραγωγή το νέο εργαστάσιο θα δημιουργήσει 6.000 με 7.000 θέσεις εργασίας, με εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες περισσότερες σε τομείς όπως ο σχεδιασμός, το λογισμικό ή η έρευνα.
Ο γερμανός υπουργός Peter Altmaier αφού χαιρέτισε την απόφαση της Tesla, δηλώνοντας ότι η κίνηση αντικατοπρίζει τη δυναμική της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ερωτώμενος για τυχόν επιδοτήσεις της εταιρείας δήλωσε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει συζήτηση σχετικά με τυχόν επιδοτήσεις για τα σχέδια της Tesla, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίζεται όπως και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες.