Το αριστερο-δεξιό κόμμα τριετούς συγκυβερνήσεως «κηρύχθηκε σε άγνοια». Άγνοια νόμου δεν επιτρέπεται.
Ο όρος άγνοια (έλλειψη γνώσεως) παράγεται από το ρ. αγνοώ. Συνώνυμα: Aγνωσία, αμάθεια.
Του Βασίλειου Γρηγ. Παπαδάκη*
Ο Πλάτων διέκρινε τέσσερεις μορφές άγνοιας: Απλή, διπλή, μεγίστη και σοφιστική. Απλή, όταν κάποιος αγνοεί και γνωρίζει ότι αγνοεί. Διπλή, όταν κάποιος αγνοεί αλλά δεν γνωρίζει ότι αγνοεί.
Μεγίστη, όταν αγνοεί, γνωρίζει ότι αγνοεί αλλά επιμένει στις δικές του απόψεις. Δεν θέλει να απομακρυνθεί από την άγνοια του. (ΣΥΡΙΖΑ). Σοφιστική, όταν αγνοεί, προσπαθεί όμως με παραδοξολογήματα να καλύψει την άγνοια του.
Η φατρία (ομάς ανθρώπων εκμεταλλευομένων ιδιοτελώς την πολιτική), του 4%, με επικεφαλής τον ψευδομανή πρωθυπουργό, ενυπνιάζεται την κατάκτηση της εξουσίας. Δεν αντιλαμβάνεται ο επαρίστερος =(ανεπαρκής) αριστερός ότι δικαιοδοσία για την άσκηση εξουσίας παρέχεται μόνο στον ιδιοφυή πολιτικό.
Οι τρείς πυλώνες του δημοκρατικού πολιτεύματος: Εκτελεστική, νομοθετική και δικαστική εξουσία, (checks and balances) δεν υφαρπάζονται με αντιδημοκρατικές και παράνομες ενέργειες από τους αντιγραφείς των αριστερο-κομμουνιστικών καθεστώτων της Λατινικής Αμερικής.
Τέτοια ψυχοπάθεια και διαλείπουσα μανία των συριζαίων για τα απολιθώματα του μαρξισμού-λενινισμού χρήζει ιδιαίτερης πολιτικής και ψυχολογικής μελέτης.
Μετά από μία τριετία στο θρονί, o ανελλήνιστος πρωθυπουργός αγνοεί ότι ως πολιτικός «ουδέν οίδε». Ίσως κατανοήσει στο μέλλον, ως απλός πολίτης, πόσο δύσκολος είναι ο δρόμος της γνώσης.
Η γνώση είναι θεμελιώδης ανάγκη. Με τη γνώση ο άνθρωπος αποφεύγει κινδύνους, διευρύνει ορίζοντες, επιλέγει τους τρόπους και τα μέσα για την επιτυχία στη ζωή. Είναι απαλλαγμένος από συμπλέγματα ανωτερότητας- κατωτερότητας και προκαταλήψεις. Συμπεριφέρεται ανθρώπινα με μετριοφροσύνη και ταπεινότητα. Έχει συναίσθηση της θέσης και της ευθύνης του μέσα στην κοινωνία. Γι αυτούς τους λόγους η γνώση είναι δύναμη.
Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η άγνοια (αμάθεια) είναι η ενίσχυση της παιδείας, κατά τον Πλάτωνα «τοις ανθρώποις δεύτερος ήλιος εστί». Σήμερα η παιδεία αποτελεί το επιτακτικότερο αίτημα του ελεύθερου ανθρώπου, κάτι το οποίο αγνοεί ο υπουργός παιδείας με συνείδηση «λεβαντίνου».
Η γνώση είναι συναρτημένη με την αλήθεια, συνοδεύεται από την πεποίθηση για ορθότητα και εγκυρότητα, είναι ουσιαστικά η ανακάλυψη της αλήθειας. Έχει ανθρωπολογικό χαρακτήρα γιατί είναι κατάκτηση του ανθρώπου και έχει σημασία μόνο γι’ αυτόν και την ίδια τη ζωή του. Συμφωνία ορθής γνώσης με την αντικειμενική πραγματικότητα, (του νοείν προς το είναι).
Ως πνευματικό και πολιτικό ον, ο άνθρωπος είναι ικανός να αναγνωρίζει την ουσία των πραγμάτων (γνώση-επιστήμη), να παράγει εργαλεία, (τεχνική), και να διαμορφώνει την κοινωνία και το περιβάλλον, (πολιτισμός).
Ο Πρωταγόρας (480-410 π.χ.) επιφανής σοφιστής από τα Άβδηρα της Θράκης υποστήριζε ότι η γνώση είναι σχετική. Αυτό προκύπτει από την διατύπωση: «πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος», κατά μία άποψη σημαίνει πως ο άνθρωπος είναι ο εκτιμητής όλων των πραγμάτων, ο κατ’ αξίαν αναγνωριζόμενος.
Ο Πυθαγόρας, μαθηματικός και φιλόσοφος, (572-500 π.χ.) από τη Σάμο, λόγω των αριστοκρατικών του πεποιθήσεων εγκαταστάθηκε στην Κάτω Ιταλία. Συμβούλευε τους ανθρώπους στο τέλος της ημέρας να θέτουν στον εαυτό τους τρία ερωτήματα: «Τι έκανα που δεν έπρεπε; Τι έκανα που έπρεπε; Τι έπρεπε να κάνω και δεν το έκανα;».
Στην Ελλάδα του 2018 ο Πυθαγόρας θα έθετε στον ομόθρονο τα ερωτήματα: Μήπως εξαπάτησες; Μήπως ψεύδεσαι; (το ψέμα χαρακτηρίζει ανθρώπους δειλούς και δουλοπρεπείς.) Μήπως έκλεψες; Μήπως συκοφάντησες τους πολιτικούς αντιπάλους; Μήπως αντί να πολιτεύεσαι πολιτικολογείς και λασπολογείς;
Παρεπόμενο: Γελά ο μωρός καν τι μη γελοίον η.
*Δημοσιογράφος
Επίτιμο μέλος Ενώσεως Ευρωπαίων Δημοσιογράφων