Το πάθος από παλιά θεωρείται ως κύριο συστατικό για την επιτυχία της επιχειρηματικότητας. Είναι αυτό που κινητοποιεί τους ανθρώπους να ξεκινήσουν κάτι καινούργιο, μια δική τους επιχείρηση.
Και βέβαια, είναι το στοιχείο εκείνο που τους βοηθάει να επιμείνουν όταν οι καταστάσεις δυσκολεύουν. Είναι το «λάδι στη φωτιά» που κάνει τους επιχειρηματίες να κυνηγούν τα όνειρά τους και να κάνουν το απίθανο πραγματικότητα.
Της Τόνιας Τσιρογιάννη*
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι παθιασμένοι επιχειρηματίες θεωρούν ως βασική τους αξία να είναι ιδρυτές από κάτι. Βλέπουν ευκαιρίες όπου και αν κοιτάξουν. Το πάθος είναι αυτό που ενεργοποιεί τη δημιουργικότητα και την επιμονή τους. Παρόλο αυτό, το πάθος ξεθωριάζει με το χρόνο. Έρευνες έχουν διαπιστώσει συγκεκριμένες συμπεριφορικές στρατηγικές που μπορεί να βοηθήσουν στην αποφυγή μείωσης του πάθους. Αυτές είναι η ανατροφοδότηση, η αναγνώριση και η ευελιξία.
Οι επιχειρηματίες επειδή δεν έχουν κάποιο προϊστάμενο γι’ αυτό χρειάζεται να αναζητήσουν σε άλλους επιχειρηματίες, επενδυτές, ειδικούς του κλάδου, πελάτες την ανατροφοδότηση. Χρειάζεται προσοχή όμως και ενεργητική ακρόαση, να λάβει δηλαδή υπόψη του τις πεποιθήσεις και φίλτρα αυτού που ρωτάει.
Η αναγνώριση από την άλλη, συμβάλλει να συνειδητοποιήσει που βρίσκεται, τι έχει καταφέρει ως εκείνη τη στιγμή, παρά τις αντίξοες συνθήκες που μπορεί να βρίσκεται. Τέλος, η ευελιξία, να μη μείνει δηλαδή στο αρχικό σχέδιο. Όσο προχωράει μια ιδέα, χρειάζεται να προσαρμοστεί στα δεδομένα και στις ανάγκες της αγοράς, αν θέλουμε να πετύχει και να αποδώσει οικονομικά βέβαια.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότερες ιδέες αποτυγχάνουν. Τα πράγματα θα στραβώσουν κι ο αρχικός ενθουσιασμός θα εξασθενήσει. Η προσαρμοστικότητα στις ιδέες και στις καταστάσεις σε συνδυασμό με την επιλογή αξιόπιστων ανθρώπων γύρω μας αποτελούν στοιχεία επιβίωσης στο δρόμο της επιχειρηματικότητας.
*Management Consultant
Personal & Business Coach
http://stellarlight.gr