Αισιόδοξος για τη συμμετοχή αμερικανικών εταιρειών και κεφαλαίων στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης εμφανίστηκε ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα, Τζέφρι Πάιατ που επισκέφθηκε τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, διευκρινίζοντας πάντα ότι όλα εξαρτώνται από τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.
«Ελπίζουμε πάρα πολύ ότι με τους όρους που θα δημιουργηθούν, οι αμερικανικές εταιρίες, τα αμερικανικά κεφάλαια θα επιλέξουν να συμμετέχουν στην ευκαιρία που δίνεται, αλλά φυσικά αυτό εξαρτάται από τις αποφάσεις, κυρίαρχες αποφάσεις, που πρόκειται να πάρει η ελληνική κυβέρνηση στις επόμενες εβδομάδες», ανέφερφε χαρακτηριστικά, αναφέρει το protothema.
Πάντως, ο Αμερικανός πρεσβευτής έδειξε ενθουσιασμό για το λιμάνι, επισημαίνοντας ότι «είναι ένας φανταστικός οικονομικός πόρος. Βλέπεις αυτό το λιμάνι, βλέπεις τη γεωγραφική θέση του και συνειδητοποιείς πόσο αχρησιμοποίητο οικονομικό δυναμικό υπάρχει σε αυτές τις εγκαταστάσεις». Η ιδιωτικοποίηση, ανέφερε, «ο IGB και ο FSRU ( Floating Storage and Regasification Unit- πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου), αν όλα υλοποιηθούν, αυτό θα ξεκλειδώσει τη μεταμόρφωση της οικονομίας της περιοχής του Έβρου».
Επίσης, ο Τζέφρι Πάιατ εξέφρασε ευγνωμοσύνη για τη συνεργασία μεταξύ της διοίκησης του λιμανιού με την πρεσβεία, ενώ έκανε λόγο για καταπληκτική υποστήριξη «όταν φέραμε κάποια αμερικανικά στρατιωτικά ελικόπτερα Black Hawk από την Ευρώπη, μέσω του λιμανιού, τον περασμένο χρόνο. Καλωσορίσαμε την ευκαιρία να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε αυτήν τη δυνατότητα, αλλά το πραγματικό δυναμικό αυτών των υποδομών είναι το οικονομικό δυναμικό. Αυτό απαιτεί ιδιωτικό κεφάλαιο, απαιτεί ξένες επενδύσεις».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΛΑ, Χρήστος Δούκας χαρακτήρισε «φίλο του λιμανιού» τον Αμερικανό πρέσβη. Επίσης, αναφέρθηκε στα σχέδια για την αξιοποίηση του λιμανιού, που «σε συνδυασμό με όλα τα πρότζεκτς που τρέχουν στην περιοχή και θα τρέξουν πάρα πολύ σύντομα, που έχουν να κάνουν με τα ενεργειακά προγράμματα, με τη βελτίωση το σιδηροδρόμου, με τα εμπορευματικά κέντρα».