Η συντριβή του Mirage 2000-5 ανοιχτά της Σκύρου κόστισε στην Πολεμική Αεροπορία τη ζωή του σμηναγού (Ι) Γιώργου Μπαλταδώρου.
Επρόκειτο για ένα πολύ έμπειρο πιλότο με 2.500 ώρες πτήσης, ενώ η απώλεια του μαχητικού ισοδυναμεί με απώλεια 25 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές.
Το τραγικό περιστατικό που βύθισε στο πένθος την οικογένεια των Ενόπλων Δυνάμεων ήρθε μόλις έξι μέρες μετά την σημαδιακή δοκιμή του ANKA-B, μη επανδρωμένου ιπτάμενου οχήματος της γείτονος.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της «Καθημερινής» μετά την προσγείωση των F-16 και του UAV (ANKA-B) οι δύο πλευρές μπορούσαν να καταλήξουν στο συμπέρασμα πως ο «χαμένος» ήταν η ελληνική πλευρά.
Η Τουρκία με ένα σημαντικά φθηνότερο μέσο πετύχαινε το στόχο της ενώ η Ελλάδα για τον ίδιο ακριβώς σκοπό αναγκαζόταν να κινητοποιήσει πολλαπλάσιους πόρους.
Η «ψαλίδα» του κόστους περιγράφεται ως εξής. Τα 40 Μη Επανδρωμένα Ιπτάμενα οχήματα θα κοστίσουν στην Τουρκία 250 εκατ. δολάρια (αφορά το σύνολο της επένδυσης για την ανάπτυξη τους).
Την ίδια ώρα η Ελλάδα έχει ως κύριο κορμό του στόλου της F-16 και Mirage 2000 με κόστος 20-30 εκατ. έκαστο χωρίς να υπολογίζονται αναβαθμίσεις και οπλικά συστήματα.
Επίσης, με τα drone δεν κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές. Ακόμα, η πτήση ενός μαχητικού είναι εξαιρετικά ακριβή υπόθεση. Το κόστος πτήσης ανά ώρα κυμαίνεται μεταξύ 10.000 και 10.500 ευρώ ανά ώρα!
Προβληματισμός, δημιουργείται και από το λεγόμενο «τεχνολογικό χάσμα». Ουσιαστικά, το βασικό ερώτημα που προκύπτει για την Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν είναι αν οι ΗΠΑ θα «προικίσει» την Π.Α. με μερικά UAV αλλά αν η εθνική αμυντική βιομηχανία μπορεί να παράγει τεχνολογία. Αν δηλαδή η χώρα μας θα μπορέσει να παράξει το δικό της drone.