Στον καιρό της κρίσης η ελληνική ναυτιλία έχει στοχοποιηθεί. Η επίθεση του Σόιμπλε και η απάντηση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη κατέδειξαν ότι η Γερμανία έχει αποφασίσει να πάει την κόντρα μέχρι τέλους. Μία κόντρα που προκλήθηκε από την γερμανική πλευρά πριν από 4-5 χρόνια και συνεχίζεται.
Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ για το φορολογικό σύστημα που διέπει την ελληνική ναυτιλία η οποία ελέγχει το 50% της ευρωπαϊκής είναι η αφορμή.
Και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα αφού έχουν βάλει οι ευρωπαϊκές αρχές στον μεγενθυτικό φακό του Σέρλοκ Χόλμς το ελληνικό σύστημα με την υποψία ότι δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, την ώρα που το γερμανικό είναι «παράδεισος» για τους πλοιοκτήτες και στημένο κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχουν μεγάλες φοροελαφρύνσεις για όσους επενδύουν στη ναυτιλία, αναφέρει το protothema.
Σύστημα το οποίο εφαρμόζουν οι Ιρλανδοί, οι Ιταλοί, οι Βέλγοι και οι Μαλτέζοι.
«Αν ήταν τόσο καλό γιατί δεν έχουν έρθει οι Γερμανοί εφοπλιστές στην Ελλάδα να διαχειριστούν από δω τα πλοία τους αλλά πηγαίνουν στην Κύπρο, στην Αγγλία, στην Ιρλανδία, στο Ντουμπάι. Μπορεί να έχουμε θεσμικό πλαίσιο πολύ κοντά σε άλλα ευρωπαϊκά όπως της Γερμανίας και της Κύπρου όμως δεν είναι καλύτερο. Οι Γερμανοί εφοπλιστές φορολογούνται με βάση το tax tonnage, τη χωρητικότητα των πλοίων, που είναι το ελληνικό σύστημα φορολόγησης» είχε δηλώσει παλαιότερα στο «newmoney.gr» ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης.
Στην Ελβετία και στην Ολλανδία το φορολογικό πλαίσιο είναι ακόμη πιο ευνοϊκό αφού προβλέπει εφάπαξ καταβολή ενός ποσού κάθε χρόνο από τους πλοιοκτήτες και το εισόδημα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες παραμένει στην ουσία αφορολόγητο.
« Η ναυτιλία μαζί με τον τουρισμό στηρίζουν την ελληνική οικονομία. Αν φύγουν οι έλληνες εταιρείες από την Ελλάδα τότε το οικονομικό σύστημα θα χάσει σχεδόν κάθε ελπίδα να σηκωθεί στα πόδια του. Και θα βγουν κερδισμένες οι χώρες στις οποίες οι εταιρείες θα μεταφέρουν την έδρα τους» επεσήμαναν ναυτιλιακοί κύκλοι.