Αντιδράσεις προκαλεί η τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα υδροπλάνα και τα αστικά ΚΤΕΛ, η οποία προβλέπει την συνεργασία των δημοσίων οργανισμών Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης με ιδιώτες για συγκεκριμένες τοπικές διαδρομές.
Η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών ψηφίστηκε για τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την "ομπρέλα" του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ και η οποία προβλέπει τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή, ώστε να καλύπτεται όλη η Αττική και η Θεσσαλονίκη από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ.
Η έρευνα αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ.
Υπέρ της τροπολογίας, ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ, καταψήφισαν η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, η Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων, ενώ "παρών" δήλωσε το Ποτάμι.
Όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, με την τροπολογία υλοποιείται ο ενιαίος σχεδιασμός για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και ξεκαθάρισε ότι επ΄ουδενί η ρύθμιση προβλέπει "ιδιωτικοποίηση", όπως καταλόγισαν στην Ολομέλεια ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Μ. Τζελέπης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Θ. Θεοχαρόπουλος. Αντιθέτως, όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, η ρύθμιση "επισπεύδει την ίδρυση του διαδόχου του ΟΑΣΘ". Ταυτοχρόνως ο υπουργός Μεταφορών κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις "για "τα χάλια στα οποία άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη" και για την "λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού ΟΑΣΘ που κάποιοι ήθελαν να παραμείνει".
Με την τροπολογία αυτή, επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης περιοχών που παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.
Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, θα γίνεται με την εναρμόνιση ή την δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Ακόμα, προβλέπονται πρόστιμα 2000 ευρώ και 4000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για την μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.
Εξάλλου, σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβαση με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.
Από το Κέντρο της Αθήνας "φεύγουν" οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.