Όταν μιλάμε για μεταρρυθμίσεις στον τομέα της Παιδείας, συνειρμικά το μυαλό μας πηγαίνει στα Πανεπιστήμια, αφού με κάποιο τρόπο έχουν μάλλον μονοπωλήσει την εκπαίδευση των νέων ανθρώπων και αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τα σχολεία που παραμένουν στο παρασκήνιο ως απλοί θεατές.
Αυτό συμβαίνει γιατί στη συνείδησή μας το σχολείο δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από τον προθάλαμο, που θα οδηγήσει τους μαθητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Του Παύλου Μαρινάκη
Η ΟΝΝΕΔ μπαίνει στη διαδικασία να δημιουργήσει ένα καινούργιο σχολείο όπως το θέλουν πρώτα απ’ όλους οι μαθητές.
Δημιουργικό, πρωτοπόρο, σύγχρονο το οποίο στοχεύει να κάνει τους μαθητές του ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να τους δώσει τα απαραίτητα εφόδια για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους.
Το εγχείρημα αυτό αποτελεί προσωπικό στοίχημα τόσο για μένα τον ίδιο όσο και για το σύνολο της οργάνωσης αφού είναι η πρώτη φορά που μια πολιτική νεολαία καταπιάνεται με το ζήτημα αυτό.
Οι δώδεκα πυλώνες που θα οικοδομήσουν το σχολείο της νέας εποχής, ανταποκρίνονται στα σύγχρονα δεδομένα, τις μεθόδους της εκπαίδευσης και στις προκλήσεις του αύριο όχι του σήμερα.
Ζωτικής σημασίας για εμάς είναι η εναρμόνιση του εκπαιδευτικού συστήματος με την ψηφιακή εποχή στην οποία περνά το ελληνικό κράτος με πρωτοβουλία της κυβέρνησης και πιστεύουμε βαθιά ότι πρέπει πλέον να επενδύσουμε στις δεξιότητες, αφήνοντας στην άκρη τη στείρα αποστήθιση.
Η Ελλάδα που ακολουθούσε τα τελευταία χρόνια τις εξελίξεις ασθμαίνοντας έχει κιόλας αλλάξει.
Η ισχυρή βούληση της κυβέρνησης και πρωτίστως του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την πραγματοποίηση ενός μεγάλου άλματος στο μέλλον με σχέδιο και προγραμματισμό αποτελεί για εμάς την κινητήρια δύναμη για τη διαμόρφωση μίας πρότασης-τομής, που αφορά ένα τμήμα της Παιδείας που λιμνάζει.
Η ελληνική κοινωνία έχει ανάγκη από ενεργούς πολίτες με αντανακλαστικά, που θα μετέχουν στα γεγονότα της παγκόσμιας κοινότητας και θα αποφασίζουν οι ίδιοι για τον εαυτό τους.
Οι ανάγκες της εποχής μας οδηγούν τη διαμόρφωση ενός σχολείου που θα πατά γερά στην ιστορία της πατρίδας μας και ταυτόχρονα θα κοιτά μπροστά προς το αύριο, ένα αύριο στο οποίο οι σημερινοί μαθητές θα μπορούν να κινηθούν με αποφασιστικότητα.
Στο χέρι μας είναι να αδράξουμε την τεράστια ευκαιρία που παρουσιάζεται στην ελληνική πραγματικότητα μέσα από τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται από την κυβέρνηση σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας.
Είναι καιρός πια να δώσουμε στα παιδιά που αποτελούν το μέλλον της πατρίδας μας το σχολείο που θέλουν, ένα σχολείο αντάξιο των προσδοκιών τους και των προκλήσεων που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στην κοινωνία των πολιτών.
*Δικηγόρος, πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ