Η αντίστροφή μέτρηση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 έχει ξεκινήσει και μαζί κορυφώνεται και η αγωδία χιλιάδων ιδιοκτητών ΙΧ που περιμένουν να μάθουν τι καλούνται να πληρώσουν φέτος.
Το ερώτημα είναι ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα και ποιοι περισσότερα;
Σε κάθε περίπτωση τα σενάρια που εξετάζονται από το οικονομικό επιτελείο είναι πολλά.
Περισσότεροι από 400.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα πληρώσουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας φέτος σύμφωνα με την εφημερίδα «Ειδήσεις». Πρόκειται για φορολογούμενους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2018
Το οικονομικό επιτελείο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, έχει αποφασίσει να μειώσει σίγουρα τα τέλη κυκλοφορίας στους πολύτεκνους.
Οι πολύτεκνοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας τους να μειώνονται από 10% έως και 30%, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου τους αλλά και ενδεχομένως με εισοδηματικά κριτήρια.
Μειώσεις εξετάζονται και για τους ΑμεΑ ιδιοκτήτες Ι.Χ. Επίσης, στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση για μείωση των τελών κυκλοφορία για όσους είναι μακροχρόνια άνεργοι ή και για τους χαμηλοσυνταξιούχους. Ωστόσο, εδώ δεν είναι κάτι σίγουρο, αφού θα πρέπει να δώσει το «πράσινο» φως η τρόικα.
Όλα θα κριθούν από την πορεία των εσόδων αλλά και από τους στόχους που θα τεθούν στον προϋπολογισμό του 2018.
Άνεργοι και χαμηλοσυνταξιούχοι
Η κυβέρνηση θέλει να τους μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά δεν γνωρίζει αν… μπορεί. Και αυτό γιατί ο μεγάλος αριθμός άνεργων και χαμηλοσυνταξιούχων το κάνουν απαγορευτικό.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, ειδικά για το 2018, η κυβέρνηση εξετάζει να θέσει αυστηρά εισοδηματικά κριτήρια ώστε να μειωθεί ο αριθμός εκείνων που θα πληρώσουν λιγότερα τέλη. Έτσι, δεν θα υπάρχει κίνδυνος να χαθεί ο στόχος των εσόδων. Βέβαια, θα πρέπει να δώσει ΟΚ και η τρόικα.
Σε περίπτωση πάντως που οι δανειστές δώσουν το «πράσινο φως», οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είναι μακροχρόνια άνεργοι ή χαμηλοσυνταξιούχοι θα είναι μερικές χιλιάδες.
Οι απαλλαγές για τα ΑμεΑ
Οι ΑμεΑ ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν ήδη απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας, για ειδικές κατηγορίες αναπήρων. Αφορούν στην πλήρη απαλλαγή σε αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.650 κυβικά. Πιο αυστηρά είναι τα κριτήρια απαλλαγής από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αναπήρων με κινητήρες 2 λίτρων.
Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αναπήρων με πιο ευνοϊκούς όρους.
Τι θα πληρώσουν οι… υπόλοιποι
Για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. που δεν ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες, το ύψος των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν, θα εξαρτηθούν από την πορεία των εσόδων και από τους δημοσιονομικούς στόχους του προϋπολογισμού για το 2019.
Οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανό να δουν μικρές έως ανεπαίσθητες μειώσεις. Αντίθετα, μικρές αυξήσεις πιθανόν να δουν ιδιοκτήτες πιο καινούργιων αυτοκινήτων (από 1η Νοεμβρίου 2010).
Αν η πορεία των εσόδων είναι πτωτική, οι ιδιοκτήτες των παλαιών αυτοκινήτων μάλλον θα πρέπει να… ξεχάσουν το ενδεχόμενο μειωμένων τελών για το 2018. Οι κάτοχοι καινούργιων αυτοκινήτων, ίσως πληρώσουν περισσότερα για να πιαστούν οι στόχοι.
Όποιες αλλαγές εξετάζονται, σε αυτή την περίπτωση, θα μεταφερθούν για τα τέλη κυκλοφορίας 2019.