«Τα δεδομένα αλλάζουν μέρα με τη μέρα, ωστόσο η Ελλάδα είναι επαρκώς θωρακισμένη, έχει ισχυρό brand και τα μέχρι στιγμής μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό κατά τη θερινή σεζόν είναι ικανοποιητικά. Αυτό που βλέπουμε τις τελευταίες ημέρες είναι μία επιβράδυνση της αύξησης των προκρατήσεων για το καλοκαίρι που είχαμε όλο το προηγούμενο διάστημα, αλλά σε κάθε περίπτωση παρακολουθούμε τις εξελίξεις καθημερινά».
Αυτή είναι η εικόνα που εκπέμπουν αυτή την στιγμή οι τουριστικοί φορείς, μετά τα πρώτα κρούσματα του κορωνοϊού και στη χώρα μας, συνιστώντας πάνω απ’ όλα ψυχραιμία και τονίζοντας σε κάθε ευκαιρία ότι «θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι για το καλό του ελληνικού τουρισμού». Όπως δηλώνουν, «κάθε εβδομάδα και πλέον κάθε μέρα είναι διαφορετική και αυτή την στιγμή δεν είμαστε σε σημείο ώστε να βλέπουμε αρνητικά αποτελέσματα», αναφέρει το newmoney.
Από την πλευρά του το κυβερνητικό επιτελείο και το υπουργείο Τουρισμού, όπου έχει συσταθεί και ομάδα διαχείρισης κρίσης με τη συμμετοχή του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και όλων των φορέων του τουρισμού (Συνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, Ενώσεις Ενοικιάσεων Αυτοκινήτων κ.α.) εντοπίζει αυτή την στιγμή δύο βασικά ζητήματα:
Καταρχάς το άμεσο, ώστε να τηρούνται οι κανόνες που έχουν τεθεί, να περιοριστεί ο αριθμός των κρουσμάτων και να «θωρακιστεί» η χώρα, παρά τις επιπτώσεις που είναι δεδομένες σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα όπως για παράδειγμα από την απόφαση για τη ματαίωση των καρναβαλικών εκδηλώσεων στους 39 δήμους της χώρας.
Το δεύτερο ζήτημα έχει να κάνει με το αν θα υπάρξει πτώση συνολικότερα του τουρισμού σε όλη την Ευρώπη και μείωση της διάθεσης των Ευρωπαίων για ταξίδια το ερχόμενο καλοκαίρι. Στην περίπτωση αυτή όπως δηλώνει ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης το ζήτημα αφορά όλες τις αγορές της Μεσογείου και «θα κοιτάξουμε να το αντιμετωπίσουμε ανάλογα με τον καλύτερο βαθμό. Εχουμε σκοπό να επανεξετάσουμε τα σχέδια για τη διαφημιστική προβολή της χώρας».
Εν ολίγοις, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι τουριστικοί φορείς, «μένει να αποδειχθεί τί θα γίνει και θα κάνουμε κουπί σε αυτή τη θάλασσα που έχει, ενώ μία πρώτη εικόνα θα έχουμε την ερχόμενη εβδομάδα από τη μεγάλη διεθνή τουριστική έκθεση της ΙΤΒ στο Βερολίνο» (σ.σ. από τις λίγες εκθέσεις πανευρωπαϊκά που δεν αναβλήθηκαν στηρίζοντας τον τουριστικό κλάδο ανά την Ευρώπη).
Μένει να φανεί επίσης τους επόμενους μήνες αν θα επαληθευτούν ορισμένες εκτιμήσεις σύμφωνα με τις οποίες, ταξιδιώτες που θα επέλεγαν ασιατικούς προορισμούς, θα στραφούν σε ευρωπαϊκές αγορές.
Από την άλλη πλευρά, η υψηλή σεζόν της Ελλάδας είναι η περίοδος του καλοκαιριού και μένει να φανεί πώς θα έχουν εξελιχθεί τα πράγματα έως τότε, σε σχέση με την πορεία των κρουσμάτων και την αντιμετώπισή τους. «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι στην Ελλάδα το 85% περίπου των επισκέψεων τουριστών διεξάγεται κατά την περίοδο Μαΐου – Οκτωβρίου. Το εποχικό αυτό πρότυπο δίδει τη δυνατότητα απορρόφησης των αρχικών κραδασμών στις τουριστικές ροές, ενώ παράλληλα οι υψηλές θερμοκρασίες της περιόδου αυτής εξασθενούν τη δυνατότητα μετάδοσης του ιού», αναφέρει σε σχετική ανάλυσή της η Alpha Bank.