Περικοπές ακόμα και στα απαραίτητα κάνουν πολλά νοικοκυριά προκειμένου να πληρώσουν τους υπέρογκους φόρους που τους αναλογούν.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» σε επίπεδα χαμηλότερα κατά 7,4% σε σύγκριση με το 2014 διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2017, ενώ σε χαμηλότερα επίπεδα, κατά 6,7%, βρίσκονται σε σύγκριση ακόμη και με το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με την αύξηση του μέσου επιπέδου τιμών, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ και των ειδικών φόρων κατανάλωσης, οδηγεί τους καταναλωτές σε περικοπή των δαπανών για τα είδη σούπερ μάρκετ, ακόμη και στα τρόφιμα, και στο κυνήγι των προσφορών.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, εμπορικός διευθυντής και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI Hellas στη διάρκεια του 17ου Συνεδρίου Μάρκετινγκ και Πωλήσεων, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ παρουσιάζει μεν σε επίπεδο εννεαμήνου μικρή αύξηση σε σύγκριση με το 2016, της τάξεως του 1%, αλλά βρίσκεται ακόμη μακριά από τα επίπεδα του 2014, αλλά και του δραματικού για την οικονομία 2015.
Σύμφωνα με έρευνα καταναλωτών που διενήργησε η IRI, στην ερώτηση για το ποιες δαπάνες θα περικόψουν προκειμένου να ανταποκριθούν μέχρι το τέλος του έτους στις αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις, το 21% δήλωσε ότι θα μειώσει τα έξοδα για το σούπερ μάρκετ.
Μάλιστα, από αυτή τη μείωση δεν γλιτώνουν ούτε τα τρόφιμα, αφού το 24% εξ αυτών απάντησε ότι θα περιορίσει τις δαπάνες για την εν λόγω κατηγορία προϊόντων. Σχεδόν οι μισοί (46%) από αυτούς που θα περικόψουν τις δαπάνες για σούπερ μάρκετ, θα περιορίσουν τα έξοδα για τα προϊόντα νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.ά.), ενώ εννέα στους δέκα θα μειώσουν τις δαπάνες για ποτά και αναψυκτικά.