Η Γερμανία και η Βολιβία υπέγραψαν σήμερα συμφωνία για τη βιομηχανική χρήση λιθίου, τη βασική πρώτη ύλη για την παραγωγή μπαταριών, σε ένα σημαντικό βήμα για να μειώσει το Βερολίνο την εξάρτησή του από τις ασιατικές αγορές, στην απαρχή της εποχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το ενδιαφέρον για μέταλλα συσσωρευτών, όπως κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο εκτινάσσεται καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία τρέχει να κατασκευάσει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να μειώσει τα επιβλαβή αέρια από τα οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα με δεδομένη την επιβολή αυστηρότερων κανόνων για τις εκπομπές αερίων, αναφέρει το Newmoney.
«Η Γερμανία θα πρέπει να γίνει ο τόπος που θα έχει το προβάδισμα στην παραγωγή συσσωρευτών. Ένα μεγάλο μέρος του κόστους παραγωγής συνδέεται με τις πρώτες ύλες», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Πέτερ Αλτμάϊερ, προσθέτοντας ότι η συμφωνία είναι «ένας σημαντικός άξονας» για την διασφάλιση αυτού του εφοδιασμού.
Με την κοινοπραξία η βολιβιανή κρατική εταιρεία YLB ενώνει τις δυνάμεις της με την γερμανική ιδιωτική εταιρεία ACI Systems για να αναπτύξουν την μεγαλύτερη ξηρή λίμνη στον κόσμο Σαλάρ Ντε Ουγιούνι στις Άνδεις, να κατασκευάσουν ένα εργοστάσιο υδροξειδίου του λιθίου καθώς και ένα εργοστάσιο για μπαταρίες για ηλεκτρικό όχημα στη Βολιβία.
Η ACI Systems είναι επίσης σε συνομιλίες να εφοδιάσει εταιρείες με έδρα την Γερμανία και αλλού στην Ευρώπη με λίθιο από τη Βολιβία.
Η κοινοπραξία στοχεύει σε ετήσια παραγωγή ως και 40.000 τόνων υδροξειδίου λιθίου από το 2022 για περίοδο 70 ετών.
Ο Βόλφγκανγκ Σμουτζ, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ACI, την μητρική εταιρεία της ACI Systems, δήλωσε ότι περισσότερο από το 80% του λιθίου θα εξάγεται στη Γερμανία.