To επόμενο διάστημα, αναμένεται να οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φαίνεται ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές.
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, οι αλλαγές τις οποίες είχε εισηγηθεί ο πρώην αναπληρωτής υπουργός, προέβλεπαν μειώσεις τελών κυκλοφορίας για τα παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και αυξήσεις για τα καινούργια και ακριβά άνω των 2.000 κυβικών. «Θα δούμε, αν τελικά θα υπάρξουν αλλαγές» σημείωσαν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο αναβολής των επικείμενων από 1η Ιανουαρίου 2017) αυξήσεων στον ΕΦΚ των καπνικών, αίτημα που τίθεται απο φορείς της αγοράς, οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Τόνιζαν, ωστόσο ότι, σε κάθε περίπτωση, σταδιακά, στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι, όσο αυξάνονται τα έσοδα, να μειώνονται οι έμμεσοι φόροι.
Τα τέλη κυκλοφορίας
Για επιβατικά αυτοκίνητα, για δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως στις 31/10/2010, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας πραγματοποιείται αποκλειστικά με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους:
Για τα επιβατικά οχήματα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και έπειτα, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας πραγματοποιείται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Για τον υπολογισμό λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Μπορείτε να τις δείτε στις νέες άδειες κυκλοφορίας στον κωδικό V.7. Η τιμή αφορά CO2 (gr/km). Ο υπολογισμός γίνεται πολλαπλασιάζοντας τις εκπομπές CΟ2 με την αντίστοιχη τιμή των τελών κυκλοφορίας του πίνακα. Δηλαδή, αν ένα όχημα έχει εκπομπές 172 γρ/χλμ, τότε τα τέλη του είναι 172x2,45=421,40 €.