Στο διαδίκτυο στρέφονται οι Έλληνες για την αγορά χριστουγεννιάτικων δώρων, ενώ σκοπεύουν να διαθέσουν χαμηλότερο budget για τους αγαπημένους τους σε σχέση με τον εαυτό τους.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Χριστουγεννιάτικων Αγορών της PayPal, περίπου το ένα τέταρτο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να ξοδέψει τουλάχιστον 100 ευρώ για τα κοντινά πρόσωπα, ενώ σχεδόν τέσσερις στους δέκα θα δαπανήσουν αντίστοιχο ποσό σε αγορές για τους ιδίους, αναφέρει το e-dimosio.
Μόλις ένας στους πέντε σχεδιάζει να αγοράσει περισσότερα από πέρυσι (ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από τον μέσο όρο των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, ήτοι 26%), ενώ το 56% των Ελλήνων θα προτιμήσει να αγοράσει λιγότερα χριστουγεννιάτικα δώρα, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για τις χειμερινές εκπτώσεις μετά τις γιορτές.
Για τα αγαπημένα τους πρόσωπα οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως βιβλία (27%), είδη ένδυσης (27%) και ηλεκτρονικά παιχνίδια (26%).
Οι χριστουγεννιάτικες αγορές φαίνεται ότι είναι αρκετά… στρεσογόνες, αφού το 67% των Ελλήνων καταβάλλεται από την ανάγκη να διατηρήσει υπό έλεγχο τις δαπάνες του, καθώς και από την αδυναμία να αγοράσει τα δώρα που θα επιθυμούσε να προσφέρει, ενώ το 55% ανησυχεί μήπως υπερβεί το budget που έχει κατά νου.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Χριστουγεννιάτικων Αγορών της PayPal, οι Έλληνες συγκαταλέγονται στους πλέον αγχωμένους κατοίκους ανάμεσα σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν, εντούτοις αυτό αντισταθμίζεται με τις σχετικά πιο έγκαιρες προγραμματισμένες αγορές σε σχέση με πέρυσι, περίπου 2 εβδομάδες πριν από τις γιορτές.
Ένας από τους τρόπους με τους οποίους οι Έλληνες καταπολεμούν το στρες που προκαλεί η εορταστική περίοδος είναι οι διαδικτυακές αγορές – το 2018, σχεδόν 4 στους 10 εορταστικούς αγοραστές στην Ελλάδα δείχνουν την προτίμησή τους προς την online αγορά δώρων. Ανάμεσά τους, το 30% ψωνίζει μέσω κινητών συσκευών, παρουσιάζοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Το ένα τέταρτο των m-shoppers ισχυρίζεται ότι το βασικό πλεονέκτημα των αγορών μέσω κινητών είναι η δυνατότητα αγοράς από οποιοδήποτε σημείο, ενώ σχεδόν ένας στους πέντε εκτιμά την ευκαιρία της αμεσότητας, να αγοράσει δηλαδή ένα δώρο την ίδια στιγμή που θα νιώσει την ανάγκη να το πράξει.
Με ποσοστό 16%, το mobile shopping για τους Έλληνες ταυτίζεται επίσης με την ευελιξία και τη δυνατότητα multitasking που προσφέρει την ώρα των αγορών μέσω κινητού, και βέβαια δεν παύει να αποτελεί μια λύση που εξοικονομεί χρόνο.
Όπως σημειώνει ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αυτή τη στιγμή, οι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (59%) σκοπεύουν να κάνουν διασυνοριακές αγορές την τρέχουσα εορταστική περίοδο.
Οι βασικοί λόγοι, στην περίπτωση αυτή, είναι οι χαμηλότερες τιμές και η πιθανότητα εύρεσης ξεχωριστών προϊόντων, με τη λιγότερη δυνατή βαβούρα. «Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι φόβοι που διακατέχουν τους Έλληνες και τους αποτρέπουν από τις διασυνοριακές αγορές, όπως η ανησυχία ότι το προϊόν δεν θα φτάσει εγκαίρως (38%), ότι θα είναι διαφορετικό από το αναμενόμενο (34%) ή ότι η παραγγελία δεν θα φτάσει καν στον προορισμό της (34%)», αναφέρει ο M. Glogowski, προσθέτοντας ότι η PayPal παρέχει υπηρεσίες όπως η Προστασία Αγοραστή (Buyer Protection) ή η Κάλυψη Εξόδων Επιστροφής Παραγγελίας (Refunded Returns).
Η έρευνα της Pay Pal δείχνει επίσης ότι πάνω από τους μισούς Έλληνες (54%) μοιάζουν να ενοχλούνται από τους γεμάτους κόσμο δρόμους, τον συνωστισμό εντός των καταστημάτων και την αυξημένη γενικά κίνηση, όταν αγοράζουν δώρα (κατά 5 μονάδες χαμηλότερα, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά), ενώ το 50% εκφράζει παράπονα για την αγένεια των ανθρώπων που γίνονται κακότροποι, περιμένοντας τη σειρά τους σε μια ουρά (σχεδόν ο ίδιος αριθμός με πέρυσι).