Ο νέος Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αρνήθηκε να παραλάβει τις δύο θωρακισμένες κρατικές BMW 760 που είχαν αποκτηθεί επί πρωθυπουργίας Γεωργίου Παπανδρέου έναντι 1,5 εκατ. ευρώ ή 750.000 ευρώ έκαστη.
Ο νέος Πρωθυπουργός σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr δεν παρέλαβε τις δύο θωρακισμένες λιμουζίνες όχι μόνο για να διατηρήσει χαμηλό προφίλ, αλλά και εξαιτίας του υπέρογκου κόστος χρήσης των συγκεκριμένων αυτοκινήτων τα οποία μάλιστα είναι πολύ πιθανό να εκποιηθούν τους προσεχείς μήνες.
Να υπενθυμίσουμε πως οι δύο BMW 760Li HS (High Security) αποκτήθηκαν το 2011 επί κυβερνήσεως Γεωργίου Παπανδρέου έναντι 1,5 εκατ. ευρώ και θα χρησιμοποιούνταν από τους εκάστοτε υπουργούς Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης.
Ο πρώτος «ένοικος» της μίας εκ των δύο θωρακισμένων λιμουζινών ήταν ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου ενώ στη συνέχεια το ίδιο αυτοκίνητο χρησιμοποίησε για τις μετακινήσεις του ο τότε Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος.
Να τονίσουμε πως τα συγκεκριμένα μοντέλα διαθέτουν τα υψηλότερα επίπεδα θωράκισης παγκοσμίως και αντέχουν σε επιθέσεις με σφαίρες, χειροβομβίδες, βόμβες μέχρι και ρουκέτες! Επίσης υπήρχε και πρόβλεψη για αντιμετώπιση επιθέσεων με δηλητηριώδη αέρια!
Πρώην κυβερνητικό στέλεχος που είχε χρησιμοποιήσει ένα από τα δύο θωρακισμένα BMW της σειράς 7 ανέφερε ότι μόνο το τζάμι έχει πάχος όσο ένας χονδρός τόμος εγκυκλοπαίδειας!
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανακοινώσει ότι θα πωλούσε τις δύο θωρακισμένες λιμουζίνες για να μην επιβαρύνεται ο Προϋπολογισμός αλλά κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ! Να υπενθυμίσουμε πως η αλλαγή των τεσσάρων αλεξίσφαιρων ελαστικών είχε κοστίσει στο ελληνικό κράτος 11.000 ευρώ ενώ για την τοποθέτησή τους χρειάστηκαν επιπλέον 700 ευρώ!
Το service που πραγματοποιήθηκε στη μία εκ των δύο θωρακισμένων BMW το 2014 κόστισε πάνω από 20.500 ευρώ για ανταλλακτικά και εργασία και πραγματοποιήθηκε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Επίσης στο άλλο θωρακισμένο BMW το ετήσιο κόστος συντήρησης (ανταλλακτικά και εργασία) ξεπέρασε τις 25.000 ευρώ καθιστώντας ασύμφορη την καθημερινή κίνησή του.
Επιπλέον το κόστος χρήσης των πολυτελών θωρακισμένων αυτοκινήτων ανέρχεται σε πολλά ευρώ καθώς η κατανάλωση καυσίμου είναι εξαιρετικά υψηλή και κυμαίνεται σε πάνω από 17 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα εξαιτίας του αυξημένου βάρους των οχημάτων αλλά και του V12 κινητήρα χωρητικότητας 6 λίτρων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή ο κινητήρας αποδίδει 535 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 55 χλγρ. στις 1.500 σ.α.λ.
Τα θωρακισμένα αυτοκίνητα παρά το αυξημένο βάρος, μπορούν να επιταχύνουν από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα. Πάντως οι τιμές διάθεσης παρόμοιων μοντέλων στη διεθνή αγορά ξεπερνούν τις 180.000 ευρώ ενώ εξαιτίας της άριστης συντήρησης τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν τα στελέχη προηγούμενων κυβερνήσεων μπορεί να πωληθούν σε ακόμη υψηλότερες τιμές μειώνοντας τις απώλειες για το ελληνικό κράτος.
Εφόσον η Κυβέρνηση αποφασίσει να πουλήσει τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, υπολογίζεται οτι θα βάλει στα ταμεία του Κράτους περίπου 300.000€.