Η Apple αυτές τις μέρες εστιάζει λιγότερο στην «αποκλειστικότητα» της μάρκας και το «σκεφτείτε διαφορετικά» που την έκανε γνωστή – και περισσότερο στις παραδοσιακές μπίζνες και τα λογιστικά αποτελέσματα.
Αιχμή του νέου στοιχήματος του πολυεθνικού κολοσσού είναι το νέο iPhone χαμηλού κόστους το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί τον Μάρτιο, αναφέρει το protothema.
Δημοσιεύματα και αναλυτές έχουν ήδη προβλέψει ότι η Apple θα ανακοινώσει ένα νέο iPhone με αρχική τιμή κάτω από τα $500, το οποίο πιθανολογείται πως θα λεγεται είτε iPhone SE 2 είτε iPhone 9. Πληροφορίες λένε πως η παραγωγή ανταλλακτικών για το νέο τηλέφωνο έχει ήδη αυξηθεί – μένει να φανεί αν η επιδημία του κορωνοϊού επηρεάσει τα χρονοδιαγράμματα.
Η ιστοσελίδα fastcompany εκτιμά πως το νέο τηλέφωνο θα βγει στο ράφι πιθανότατα στα 399 δολάρια, περίπου στην ίδια τιμή με το πρώτο low cost iPhone SE.
Οι αναλυτές λένε ότι η Apple χρειάζεται μια συσκευή χαμηλότερου κόστους για να έχει περισσότερες πιθανότητες να ανταγωνιστεί στην αγορά της Ινδίας, η οποία είναι τεράστια αλλά και γεμάτη από τηλέφωνα Android που κοστίζουν λιγότερο από $200.
Το νέο τηλέφωνο θα μπορούσε επίσης να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της Apple στην Κίνα. Η αγορά αυτή είναι επίσης τεράστια, αλλά πολύ ανταγωνιστική και η Apple δυσκολεύτηκε να κερδίσει και να διατηρήσει μερίδιο.
Το 2016, η Apple κυκλοφόρησε για $ 399 το iPhone SE, το οποίο πούλησε αρκετά καλά, αλλά στη συνέχεια η παραγωγή του διεκόπη αθόρυβα, τον Σεπτέμβριο του 2018. Η εταιρεία έκανε ένα ακόμα άνοιγμα προς την αγορά φθηνών κινητών με το iPhone XR ($ 749) και το iPhone 11 ($ 699) του 2018.
Και τα δύο αυτά τηλέφωνα κοστίζουν πολύ περισσότερο από την SE και ενώ προσφέρουν γρήγορους επεξεργαστές δεν έχουν την ίδια ποιότητα οθόνης των iPhone με υψηλότερες τιμές.
Τι θα έχει και τί δε θα έχει το νέο φθηνό iPhone
Το νέο τηλέφωνο χαμηλού κόστους αναμένεται να υιοθετήσει μια παρόμοια, κλιμακωτή προσέγγιση. Είναι πολύ πιθανό να βασίζονται σε στοιχεία που χρησιμοποιεί η Apple εδώ και χρόνια, όπως ο αναγνώστης δακτυλικών αποτυπωμάτων ενσωματωμένος στο φυσικό home button.
Νέα στρατηγική
Το κίνητρο της Apple για ένα αναβαθμισμένο τηλέφωνο χαμηλού κόστους είναι συνολικό. Ένα δραστικά φθηνότερο iPhone, με τα σωστά εξαρτήματα και χαρακτηριστικά, θα μπορούσε να είναι δελεαστικό για μια ολόκληρη κατηγορία πελατών που προηγουμένως δεν μπορούσε να αγοράσει ένα iPhone. Δηλαδή, κυρίως νεότεροι σε ηλικία με μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα που μπορεί να χρησιμοποιούν φθηνότερα τηλέφωνα Android ή άτομα που αγόρασαν παλαιότερα μεταχειρισμένα iPhones.
Η βασική ιδέα του SE 2 / iPhone 9 δεν είναι να απομακρύνει τους καταναλωτές από τα πλεονεκτήματα των πιο ακριβών μοντέλων, αλλά να τους τραβήξει μέσα στο καταναλωτικό οικοσύστημα της Apple.
Η Apple λέει ότι διαθέτει ήδη πάνω από ένα δισεκατομμύριο συσκευές iOS. Εάν σκεφτείτε ότι όλες αυτές οι συσκευές αποτελούν μηχανές αυτόματης πώλησης και πώλησης για υπηρεσίες της Apple όπως η Apple Music και η Apple TV, αντιλαμβάνεστε γιατί η Appla θέλει να τοποθετήσει περισσότερα από τα τηλέφωνά της στα χέρια όλο και περισσότερων ανθρώπων. Η Apple έχει αναφέρει πως στοχεύει να πουλήσει 200 εκατομμύρια iPhones φέτος.
Το υπαρξιακό ερώτημα της Αpple
Το μεγάλο θέμα της Apple είναι εάν η αναπτυσσόμενη επιχείρηση ψηφιακών υπηρεσιών της εταιρείας μπορεί να αναπτυχθεί αρκετά γρήγορα ώστε να αντισταθμίσει την επιβράδυνση των πωλήσεων συσκευών iPhone.
Αντιμετωπίζοντας μια κορεσμένη παγκόσμια αγορά smartphone και έντονο ανταγωνισμό σε κινητά τηλέφωνα υψηλής ποιότητας, η Apple ανακοίνωσε την αύξηση των πωλήσεων iPhone σε ολόκληρο το 2018.
Στα τέλη του έτους ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να αναφέρει τις πωλήσεις μονάδων iPhone ως μέτρηση της επιχείρησής της – τάση. Το τελευταίο τρίμηνο, η Apple κατόρθωσε να παρουσιάσει αύξηση στις πωλήσεις iPhone μετά από αρκετά τρίμηνα πτώσεων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πιο φθηνό από τα νέα της τηλέφωνα, το iPhone 11, ήταν η πιο ευπώλητη συσκευή κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με δεύτερο-best-selling τηλέφωνο ήταν επίσης η χαμηλή τιμή iPhone XR.
Το «αντιβαρο», η δραστηριότητα των υπηρεσιών της Apple δηλαδή, συνέχισε την ταχεία ανάπτυξη του τελευταίου τριμήνου. Τα έσοδα σημείωσαν άνοδο 19% από το προηγούμενο τρίμηνο σε 10,9 δισ. Δολάρια. Οι υπηρεσίες Apple σημειώνουν διψήφια ανάπτυξη κάθε τρίμηνο από το 2015.
Αλλά ένα ελκυστικό iPhone θα μπορούσε να βοηθήσει και τις δύο δραστηριότητες: μπορούσε να εκτινάξει τις πωλήσεις μονάδων iPhone και να τροφοδοτήσει με νέους πελάτες το κομμάτι παροχής υπηρεσιών αυξάνοντας τα συνολικά έσοδα.
Και εδώ είναι το μυστικό: Η ενεργοποίηση των πωλήσεων περισσότερων υπηρεσιών μπορεί να είναι πολύ πιο πολύτιμη για την Apple από την ενθάρρυνση των πωλήσεων περισσότερων iPhones.
Τα περιθώρια κέρδους δίνουν απαντήσεις
Το περιθώριο κέρδους σε όλα τα προϊόντα της Apple το τελευταίο τρίμηνο ήταν 34,2%.
Το περιθώριο σε ένα φτηνό iPhone θα ήταν πιθανόν να είναι περίπου 53% (αυτό ήταν για το $ 399 SE).
Αλλά, όπως τονίζει ο Τζέισον Σνελ του περιοδικού MacWorld, το περιθώριο κέρδους στις υπηρεσίες είναι 64,4%!
Η ροή ψηφιακών υπηρεσιών είναι αναμφισβήτητα ένας απλούστερος και ευκολότερος τρόπος για να κερδίσετε χρήματα από το να κατασκευάζετε νέο φυσικό προϊόν κάθε χρόνο.