Το φθηνό κόστος εκτελωνισμού στα παλιά και ρυπογόνα ΙΧ έχει αυξήσει ραγδαία τις εισαγωγές με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε να γίνουμε η «χωματερή» της ΕΕ
Η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων συνέχισε και τον Μάιο να καταγράφει πολύ υψηλότερο ποσοστό ανόδου σε σχέση με τα καινούρια αυτοκίνητα χωρίς ωστόσο να εισάγονται οχήματα τελευταίας γενιάς εξαιτίας των υπερβολικά υψηλών δασμών που τους επιβάλλονται σε αντίθετα με τα πολύ παλιά και ρυπογόνα εισαγόμενα μοντέλα που το κόστος εκτελωνισμού είναι πραγματικά γελοίο, αναφέρει το newsauto.
Άλλωστε είναι γνωστό πως για ένα μικρό παλιό πετρελαιοκίνητο ή βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με ηλικία μεγαλύερη των δέκα ετών το κόστος εκτελωνισμού ξεκινά από μόλις 90 ευρώ και το κόστος απόκτησης κυμαίνεται από 300 ευρώ με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος για τους εμπόρους που επιλέγουν να εισάγουν στην Ελλάδα τέτοιου τύπου αυτοκίνητα να υπολογίζεται σε λιγότερα από 400 ευρώ δηλαδή όσο περίπου κοστίζει η μεταφορά του οχήματος με αυτοκινητάμαξα προς την χώρα μας.
Παράλληλα οι εισαγωγές παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων έχει αλλάξει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με ανυπολόγιστες συνέπειες για την οδική ασφάλεια και την μόλυνση του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κράτους στην διάθεσή του φαίνεται ξεκάθαρα πως στο 5μηνο τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκλίνητα σημείωσαν άνοδο 19,7% και ανήλθαν σε 30.892 μονάδες έναντι 25.818 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Σε επίπεδο μηνός τον Μάιο οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατέγραψαν άνοδο 29,2% με 6.270 οχήματα έναντι 4.853 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018.